pondělí 4. března 2013

Percy Jackson - Zloděj blesku


Název: Zloděj blesku
Série: Percy Jackson
Díl: 1#
Autor: Rick Riordan
Nakladatelství:  Fragment
Rok vydání: 2009
AnotaceJmenuji se Percy Jackson.
Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu.
Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr.
Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia.
Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi? 
Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!
¨
Můj názor: 


Tumblr_lo36rn4ifc1qdcpc0o1_500_large
Dvanáctiletý Percy je odlišný od ostatních dětí. Má dyslexii a každou chvíli je na jiné škole. Momentálně je na internátní škole Yancy, soukromé škole pro problémové děti. Vždy věděl, že je jiný než ostatní, ale v čem? Možná protože se mu písmenka rozbíhají ze stránek a nedokáže si zapamatovat skoro nic z řecké mytologie. Na jedné z exkurzí, kterou vedl pan Brunner, se stalo něco podivného. Jeho učitelka  paní Doddsová, která mu říkala „zlatíčko“, nebyla vlastně člověk. Proměnila se v něco neuvěřitelného a šla po Percym. Když potom jeli zpět, nikdo o paní Doddsové nic nevěděl. Jako kdyby neexistovala. Byl to pouze jeho přelud? To si nemyslí a je rozhodnutý, že na to přijde. 


Jak jsem mohla celou dobu tuhle sérii přehlížet? Je to kniha, která vás nenechá v klidu. Nechybí tam akce, napětí ani překvapení na konec. Kniha se četla skoro sama a nemohla jsem se od ní odtrhnout. Percy si mě hned omotal kolem prstu. Z filmu jsem byla nadšená a myslela jsem si, že mě kniha moc nepřekvapí. Omyl! Kniha byla jiná a milionkrát lepší! Film je knize v několika bodech podobný, ale jinak nevím, kde se vzal. Série Percy Jackson se zařadila mezi moje nejoblíbenější. 

Tumblr_m9syb5xtcd1qflbwfo1_500_large
 Percy je  polobůh. Matka mu vždy říkala, že se jeho otec ztratil na moři, ale to není zrovna pravda. Nahoře na Olympu se děje něco velmi zlého, protože někdo ukradl Zeusovi blesk a on si myslí, že za to může Poseidon. Oni si nemůžou krást věci, a proto Zeus shazuje vinu na Percyho, jeho syna. Ten zatím nemá tušení ani o tom, že je polobůh, natož aby něco věděl o blesku. Jdou po něm různé nestvůry a on se umí stěží zachránit. Proto se ocitl v táboře polokrevných. Myslel si, že je kravina, aby byl polobůh, jenže to, co dokáže s vodou, se nedá jinak vysvětlit. Jestli nebude blesk vrácen do letního slunovratu, bude válka. To by znamenalo zánik lidstva.

Je rozhodnutý vydat se na výpravu, při které chce zachránit lidstvo a jeho matku, která je ve spárech Háda. Podaří se to dvanáctiletému klukovi s pomocí satyra jménem Grover a Annabeth, dcerou Athény?  

Konec mě opravdu vyvedl z míry, protože to bylo šokující.  Závidím Percymu, že může být tak dlouho pod vodou! Opravdu bych to chtěla také umět. Bylo by super dýchat pod vodou a potápět se do hloubek bez toho, aby vám tím tlakem vybouchla hlava. Kniha byla dobrá od začátku do konce a já se ani jednou nenudila. Skvělá fantasy, která vás nenechá v klidu. Knize dávám zasloužený plný počet hvězdiček!

Tumblr_mhmbv96xto1rqz59co1_500_largeNejzajímavější jméno:  Percy :) 
Nejoblíbenější postava:  Opět je to Percy! 
Nejméně oblíbená postava:   Paní Doddsová. 
Humor:  Jojo. 
Akce:  Ano, ta tu nechyběla. 
Napětí:   Pořád!  
Láska:  Ne, ale to mi vůbec nevadilo :) 
Nuda:  Vůbec! Ta tu fakt nebyla :D 
Překvapení:  Ten konec :OO
Obálka:  Není světová, ale má šmrnc. Je pěkná :) 
Originalita:  Ano. Já jsem tedy ještě o jiné knize s polobohy neslyšela. 
Konec:  Otevřený! Potřebuji druhý díl! :) 
Hodnocení:  5 z 5 hvězdiček 



Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde.

Zdroje:

4 komentáře:

  1. Na toto sa určite chystám, film zbožňujem! 8)

    OdpovědětVymazat
  2. No já četla víc, jak před rokem tuhle knihu a moc si jí nepamatuju. Ani nevím, proč ale další díl jsem nečetla, koukám, že to budu muset napravit. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju řeckou mytologii a ještě stokrát víc Percyho Jacksona. Film podle mě stojí za starou bačkoru, ale knížky jsou naprosto boží!!! Doslova :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.