středa 12. června 2019

Moderní poezie? Proč ne!

#amandalovelace 🖤/Článek je plný mých názorů na poezii, toho, co se mi líbí a co naopak nevyhledávám. Pokud máte jiný názor, prosím akceptujte ten můj. 100 lidí, 100 chutí./

Pro poezii jsem měla slabost už odmala, i když jsem ji vyloženě nevyhledávala, ráda jsem si čas od času něco přečetla. Z českých autorů jsem vždy měla ráda Seiferta, jehož básničky jsme se na základce učili nazpaměť. Později jsem si zamilovala Poeho pochmurnou poezii, zejména Havrana. Není tomu tak dlouho, co se roztrhl pytel s moderní poezií. Jako první jsem si všimla knihy Milk & Honey od Rupi Kaur, později Atticuse a jeho sbírky. 

Přiznávám, že jsem k tomu zprvu měla trochu odpor, protože jsem tyto knihy viděla na každé stránce. Všichni je četli, všihni je milovali a já nechtěla být další ovcí ve stádě. Ale udělala jsem chybu, přiznávám. Momentálně na Rupi Kaur nedám dopustit a zamilovala jsem se do Amandy Lovelace. Další různé sbírky jsem četla i jako ebooky, avšak jen tyto dvě autorky na mě zapůsobili velmi silným dojmem. 

Atticuse jsem již zmínila. Jeho knihy mají naprosto skvostný design, jenže jeho fanoušci se děli na dvě skupiny. Ti, co knihy naprosto milují a ti, kteří sice knihy četli, ale nebyli vším natolik uchváceni. Já jsem se ke knihám zatím nedostala, protože sleduji autora na instragramu... a popravdě mi to stačí. Love her wild a The dark between stars se neřadí ke knihám, které bych nutně musela mít v knihovničce. (Zatím, třeba časem změním názor.) 

when i saw you first, it took every ounce of me not to kiss you 
when i first heard you laugh, it took every ounce of me to not marry you
and when i meet your soul, it took every ounce of me. 
Atticus

Výsledek obrázku pro atticus poetry book Výsledek obrázku pro atticus poetry book Výsledek obrázku pro atticus poetry book

Amanda Lovelace vydala již dvě série; Women are some kind of magic, která se skládá ze tří knih The princess saves herself in this one, The witch doesn't burn in this one a The mermaid's voice return in this one. Ani nevím, která z těchto knih na mě zapůsobila nejvíc, avšak všechny se četly samy a já se k nim budu vždy ráda vracet. V sérii Things that h(a)unt zatím vyšla pouze jedna kniha, To Make Monsters Out of Girls, ještě jsem se k ní nedostala (ale kupovala jsem ji kamarádce k narozeninám... a ta obálka je naprosto božská - ilustrace vevnitř knihy jakbysmet!).

ready for a 
harsh truth? 
woman don't need your validation. 
we already have
our own. 
- my self-worth shouldn't feel like an act of bravery.

Související obrázek The Witch Doesn't Burn in This One (Women Are Some Kind of Magic, #2) The Mermaid's Voice Returns in This One (Women Are Some Kind of Magic, #3) To Make Monsters Out of Girls (Things that Haunt, #1) 

Rupi Kaur je autorkou dvou populárních sbírek poezie. Milkd and Honey vyšlo v roce 2015 a velmi rychle se tato sbírka dostala na první příčky žebříčků. Dodnes si pamatuji, jak jsem si z Amazonu před pár lety stáhla ukázku a byla velmi šokováná - přeci jen ta první část knihy je silná a ne pro každého. Poté mi trvalo dlouho, než jsem se ke knize vrátila - a konečně si ji pořídila do své knihovničky. The sun and her flowers se sice na mé poličce ještě nepyšní, avšak brzy bude. 

donť mistake
salt for sugar
if he wants to 
be with you
he will
it's that simple 

Milk and Honey The Sun and Her Flowers ðŸ–¤
#rupikaur

Ze soudku moderní poezie jsem toho četla více, jen si knihy kupuji na Amazonu ve formě e-booků. Vřele doporučuji I hope this reaches her in time a Mad Woman. Obě sbírky se četly jedním dechem a mnoho úryvků jsem si musela zaznamenat. Co se táká Sincerely, Soft in the middleLetters to the moon, Female či There is beuty in the bleeding, knihy jsem si též užila, jen pro mě nesymbolizují nic speciálního a nemám potřebu se k nim již znovu vracet. 

i was the ocean
you wanted rivers
i was the moon
you chased the stars
- I hope this reaches her in time 

Language can make a murderer a saint, a victim deserving, and a lover a stranger.
- Mad woman

Sincerely, soft in the middle I Hope This Reaches Her in Time There Is Beauty In the Bleeding 

Mad Woman Letters To The Moon: Poems Female

Četla jsem pouze zlomek toho, co je vydáno, a proto bych Vás ráda poprosila o doporučení dalších sbírek moderní poezie. Samozřejmě se časem chystám na Sea of Strangers nebo Pillow Thoughts. Mile ráda si poslechnu i Váš názor na moderní poezii! Přeci jen ne každý máme rád stejné žánry a stejné knihy. 


2 komentáře:

  1. Četla jsem Mléko a med (Rupi Kaur) a "Princeznu" (Amanda Lovelace) a obojí se mi moc líbilo. Určitě ještě vyzkouším Atticuse. :-) Díky za moc hezké shrnutí. :-)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.