neděle 22. dubna 2018

DCERA HVĚZD | Rozhovor


Ahoj Míšo, mohla bys nám krátce představit svou novou knihu?
Ahoj Táňo, jasně, ráda. Jmenuje se Dcera hvězd a jedná se o první díl temné fantasy série o válečnicích bohů. Svět po válce bohů padl do rukou stvůrného národa gronů – netvorů, kteří zotročili lidskou rasu. Arinala je poslední z Dcer hvězd, obávaná válečnice, která se ale nyní musí naučit žít mezi smrtelníky. Povahu vycvičené vražedkyně v sobě ale nezapře. Z lesa za osadou se plíží podivné přízraky. Cosi se snaží dostat mezi živé. Arinala je nakonec nucena postavit se svým dávným nepřátelům a odhalit děsivé prastaré tajemství.

Stalo se ti někdy v průběhu psaní knih, že si ztratila inspiraci a byla v koncích? Jak ses s tím vypořádala?
Ano, stává se mi to docela často. Psaní knihy je běh na dlouhou trať, Dceru hvězd jsem psala dokonce 2 roky, takže je běžné, že mi v průběhu několikrát dojde inspirace nebo prostě chuť dál psát. Většinou si dám pauzu, relaxuju a dělám jiné věci, až se nakonec na psaní zase těším a jde to samo.

Co říkáš na obálku Dcery hvězd? Pomáhala si s návrhem?
Podle mě je úžasná! Přála jsem si něco originálního, co člověka okamžitě zaujme, a myslím, že se to povedlo. Návrh ale vymyslela moje mamka, ten nápad byl úplně skvělý!

Představila bys nám hlavní postavy své nové knihy a napsala ke každé pět slov, jež ji nejlépe vystihují?
Hlavní hrdinkou je darkíla Arinala – válečnice, tvrdá, silná, uzavřená, osamělá,
Gron Thargos, syn Pána Černých lesů – zabiják, silný, vzpurný, chytrý, odhodlaný
Enita – čarodějka, sarkastická, veselá, dobromyslná, statečná
Darret – démon, zrádce, tajuplný, laskavý, bojovník
Zab, Pán Černých lesů – vůdce, dobyvatel, nemilosrdný, nenávistný, sebejistý

Akce, napětí, láska, zvraty – na co všechno se můžeme těšit?
Určitě na tohle všechno 😊 Příběh je plný překvapení, dávných tajemství, děsivých stvůr a smrti, která se plíží za každým rohem. Je to ale také příběh o odvaze a odhodlání naplnit svůj osud, protože každý má svůj cíl, kterému věří, a za který je ochoten položit i život.

Komu bys Dceru hvězd doporučila?
Všem čtenářům fantasy, kteří mají rádi rozpolcené hrdiny, napětí a boj, nečekané zvraty, ale i špetku lásky

Kdo je tvou inspirací a vzorem, co se autorů týká?
Nemám přímo vzor. Čtu knihy podle toho, jak mě která zaujme. I když hodně velký obdiv u mě získal autor Písně krve Anthony Ryan. Dokonalý vypravěč. Stejně tak už léta vzhlížím k S. Kingovi.

Cestuješ ráda? Do které země by ses ráda podívala a proč?
Miluju cestovní a přála bych si cestovat mnohem víc! Mým velkým snem jsou Maledivy, nejen kvůli tomu, že je to ráj na zemi, ale především kvůli všem těm mořským zvířátkům, která tam žijí. Zbožňuju šnorchlování a na Maledivách je možnost spatřit i malé žraloky, mořské želvy nebo rejnoky! Mým cílem je také Norsko kvůli pozorování kosatek dravých ve volné přírodě, chtěla bych vidět Keňu a safari, navštívit Cornwale v Anglii, Irsko a další země.

Jsi v kontaktu i s ostatními českými autory? Proč ano/ne.
Jen s některými. Občas si vyměníme vzájemné tipy a rady 😊

Prozradíš nám své plány do budoucna? Můžeme se těšit na nové knihy?
Určitě se můžete těšit na druhý díl Dcery hvězd, který by měl vyjít příští rok. Navíc můžu potěšit i čtenáře ze Slovenska, protože Dcera hvězd vyjde příští rok i u vás! Ujme se jí nakladatelství Magna. Dále bych ráda do konce tohoto roku napsala a snad i vydala novelu doplňující Dceru hvězd. No a mám už vymyšlenou další fantasy sérii, kterou bych ráda psala zároveň s 2. dílem Dcery hvězd, tak uvidíme, jak se mi to bude dařit. Pokud vše půjde podle plánu, možná by tahle nová fantasy vyšla už příští rok na podzim.

Děkuji za milý rozhovor! Co bys na závěr vzkázala svým čtenářům?
Chtěla bych vám především moc poděkovat, protože vaše nadšení z Dcery hvězd je pro mě opravdu velkým povzbuzením! Mám radost, že jste se na knihu těšili už v průběhu roku, i během jejího tvoření! Díky a doufám, že se vám příběh bude líbit!

Michaela Burdová | Web Facebook | Instagram  

2 komentáře:

  1. Rozhovory jsou mo fajn a přínosné, taky jsem jeden nedávno dělala. Takhle si autorce mohu udělat ještě jiný obrázek :)

    OdpovědětVymazat
  2. Docela mě zaujala ta charakteristika postav v pěti slovech....obaálka knihy semi moc nelíbí. Je to něco jíného, než ostatní Míšiny knihy, ale nevím, nějak mi nepřirostla k srdci

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.