středa 19. července 2017

Paní půlnoci | Zákon je pruda, ale dá se obejít




Los Angeles. 2012. Je tomu již pět let, co dvanáctiletá lovkyně stínů Emma Carstairsová přišla za Temné války o oba rodiče. Dnes už Emma dávno není díte, ale mladá žena odhodlaná k pátrání a pomstě. Spolu se svým parabátai Juliánem Blackthornem musí překazit nekalé spiknutí a rozbít síť temné mafie, jejíž dlouhé prsty sahají od Sunset Stripu až k magickým hlubinám oceánu a plážím v Santa Monice. Aby to dokázala, musí se však naučit důvěřovat svému srdci, které ji, zdá se, svádí na scestí... 


Cassadra Clare, jméno, které zná už pomalu každý. Čtenářům utkvělo v paměti díky lovcům stínů, které promítla do sérií jako jsou Nástroje smrti, které se dočkaly jak filmové, tak i seriálové adaptace, Pekelné stroje a The Bane Chronicles. Tentokrát přišla s Paní půlnoci, která pojednává o lovkyni stínů, Emmě, která si jde tvrdě za svým a nikdo ji nevymluví, že vražda jejich rodičů nesouvisí s něčím větším. Těšila jsem se na další zpracování z tohoto světa, i když jsem se trošku bála, že už to bude ohrané, Cassandra mile překvapila a do knižního světa zase přispěla dalším skvělým dílkem plným napětí, akce a samozřejmě trochu té lásky.

Emma Carstairsová chce vyřešit smrt jejich rodičů. Jenže Institut tento případ uzavřel jako vyřešený a odmítá připustit, že by měla Emma pravdu. Ale ta je na stopě vraha, který v Los Angeles zabíjí nejen lovce stínů, ale i příslušníky sličného lidu, tedy víly. Na stínovém trhu by se lovci neměli vyskytovat, jenže Emma potřebuje informace, které si kupuje od Johnnyho Rooka. Zjistila místo, kde se stane další vražda. Vzala si s sebou i pomocnici Cristinu, jež momentálně zůstává v LA institutu. Bohužel nezabrání dalšímu prolití krve. Emma už neví, co si počít a k tomu je oddělena od svého parabátai, Juliána Blackthorna, což ji zevnitř užírá.

"Zklamu vás. Každý vždycky zklame." 

Uzavření dohody se sličným lidem? Neslýchané. A hlavně zakázané. Jenže víly mají informace o nedávných úmrtích a smrti jejich rodičů. A také drží bratra Juliána, Marka, který se ve válce stal členem divokého honu. Přistoupením na dohodu s vílami by se mohli dostat do problémů, ale pokud se Emmě a jejím přátelům podaří vyřešit tuto záhadu, možná z toho nebudou mít takový problém. Tedy pokud všichni vyváznou živý. 

Cassandra Clare, rodným jménem Judith Rumelt, se narodila v roce 1973 americkým rodičům v Íránu a v dětství se s rodinou hodně stěhovala. než jí bylo deset, žila mimo jiné v Anglii, ve Francii, a ve Švýcarsku. Po studiích se na čas usadila v Los Angeles a v New Yorku pracovala jako reportérka pro různé časopisy, včetně bulvárních. Od roku 2006 se plně věnuje psaní. Celosvětově se prodala více něž 20 miliónů výtisků jejich knih a byly přeloženy do 35 jazyků. Cassandra žije v Amherstu ve státe Massachusetts s manželem a třemi kočkami.

Emma si mučednicky povzdechla a pozvedla Cortanu. "Ukaž kapsy, nebo ti začnu sloupávat kůru. Jsem čerstvě po rozchodu a nemám úplně nejlepší náladu."

Emma a Julián jsou parabátai, ale je mezi nimi i něco jiného - i když by to tam být nemělo. Parabátai jsou nejlepší přátele, rodina, chrání se a svěřují se jeden druhému. Avšak jeden typ lásky je mezi nimi zakázaný. Jsem přesně ten typ čtenáře, který v knihách ocení kapku akce a napětí, ale bez oné lásky a trochu té romantiky by to přeci jen nebylo ono. Tentokrát to však autorka trochu zamotala a já jsem velmi zvědavá, jak to mezi Emmou a Juliánem nakonec dopadne.

Komu bych knihu doporučila? Rozhodně fanouškům autorčiných předchozích knih nebo například sérií jako je Kostičas či Horečka. Máte rádi kickass hrdinky? Tak to si Emmu stoprocentně zamilujete! Její prořízlá pusa a sarkastické komentáře neudrží čtenáře od smíchu a trochu odlehčení od hlavní dějové linky, kterou tvoří záhadné vraždy. A navíc je v knize spoustu skvělých postav, které si zamilujete! Ještě pořád jsem vás nenalákala? Pokud knihu uvidíte naživo v knihkupectví, tak si ji rozhodně odnesete s sebou domů, protože taková kráska nemůže chybět ve vaší sbírce!

Na světě existují mnohem děsivější věci, než ty, Emmo Carstairsová. 

Hned jak se mi kniha dostala do rukou, byla jsem do ní zamilovaná. Slovart se s BOOKLABEM opravdu "pochlapil" a design Paní půlnoci je naprosto perfektní. Barevné okraje stran jsou skvělým nápadem a jelikož takovou knihu jsem doma ještě neměla, byla jsem úplně užaslá. Překlad mají na svědomí dvě osoby; Eva Maršíková a Alžběta Lexová, kterým děkuji za skvělý překlad skvělé knihy.

Sečteno a podtrženo: Paní půlnoci je dalším skvostným dílkem z pera Cassadry Clare. Líbí se mi, že do příběhu zapojila i hlavní postavy z jejích dalších knih jako je Jace a Clary, Magnus a další. Kniha se četla skoro sama a já jen doufala, že všechno skončí dobře. Jsem zvědavá na další díly, které přinesou nejen nové dobrodružství, ale i nové komplikace a překážky. Ode mne si první díl ze série Temné lsti odnáší pěkné 4 hvězdičky. 

Tuto skvělou knihu si můžete zakoupit na eshopu Megaknihy.cz - přesněji řečeno zde!
Děkuji za spolupráci a poskytnutí knihy na recenzi. 


3 komentáře:

  1. Výborná recenze :) Na knihu se určitě chystám :) Přemýšlela jsem jestli si ji nekoupit na dovolenou, ale slyšela jsem, že její obálka se snadno ničí, tak si ji radši počtu až teď v klidu doma :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím musím souhlasit, k moři bych si ji rozhodně nebrala :D
      Ale jinak doufám, že se ti bude líbit! Za přečtení rozhodně stojí! (:

      Vymazat
  2. Já jsem četla Pekelné stroje a myslím, že mi to od Cassandry Clare prozatím stačilo. Možná jednou zkusím i Paní půlnoci, ale momentálně se na ni nechystám :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.