pondělí 7. srpna 2017

TOP 5 ROMANCE BOOKS (I'VE EVER READ)

Jako teenager jsem vyrůstala na románech od Lenky Lanczové, jejíž knihy byly sice - jak bych to řekla - na jedno brdo, avšak stejně jsem se jich nemohla nabažit a mnohé z nich jsem četla i víckrát. Četla jsem je od dvanácti let a netrvalo dlouho, než jsem většinu z toho, co napsala, měla přečtenou. Okolo mých patnácti let jsem se přesunula o žebříček výš a narazila jsem na autorky jako je Paullina Simons, Kelly Oram, Kateřina Petrusová či Rainbow Rowell. I když už knihy s romancí přímo nevyhledávám, ráda si občas nějakou přečtu - přeci jen se u nich dobře relaxuje. A někteří autoři, například Jessica Sorensen, mě nikdy nezklamou.
Čtete rádi romance? Co si myslíte o mém seznamu, četli jste něco z níže uvedených knih? A nebo se romancím vyhýbáte obloukem? ☺ 

Pozn.: Knihy/série v tomto seznamu jsou vybrány na základě mých osobních preferencích. 

1. MĚDĚNÝ JEZDEC (PAULLINA SIMONS) 

Hledáte knihu, na kterou jen tak nezapomenete? Tak to je Měděný jezdec to pravé pro vás. Příběh se odehrává v Rusku za druhé Světové války. Taťána žije se svou rodinou, ale časy jsou kruté a nic nejde podle plánu. Všichni musí pracovat, zapojit se do koloběhu, ze kterého je nemožné se dostat. Taťána pozná záhadného Alexandra a rázem se pro ni svět stane snesitelnější. Jenže prostředí války není k nikomu shovívavé. Paullina Simons umí psát a člověka dokáže za několik stran rozesmát i rozbrečet. Kupodivu jsem tuto sérii donutila přičíst i mojí mamku, babičku a tetu - všem se naprosto líbila. Takže na tom rozhodně něco bude! 

Navrhl jí, že ji vezme do jednoho z vojenských obchodů pro důstojníky, zvaných Vojentorg, kde si bude moci nakoupit spoustu věcí, které potřebuje. 
"Ale já přece nejsem důstojník," namítla.
"Vy ne, ale já ano." 
"Opravdu?" 
"Ano," odpověděl. "Nadporučík Alexandr Bělov. Udělalo to na vás dojem?"


2. ELEANOR & PARK (RAINBOW ROWELL) 

Sladká romantická kniha pro všechny v jakémkoliv věku. Rainbow Rowell jsem neměla moc ráda až do té doby, než jsem si přečetla Eleanor & Park. Myslela jsem si, že se stala až moc přeceňovanou autorkou, ale světe div se, ona si mě omotala kolem prstu a nepustila, dokud jsem neměla celou knihu přečtenou. Je to taková cheesy romance kniha na jedno odpoledne. Vztah Eleanor a Parka je nezapomenutelný a strašně krásný. Autorce se povedlo napsat skvělou knihu, jejíž konec vás zanechá v rozpacích a se zlomeným srdcem.

Neexistuje jediný důvod, abychom si mysleli, že se přestaneme milovat. Ale máme spoustu důvodů myslet si, že nepřestaneme. 


3. BREAKING NOVA (JESSICA SORENSEN) 

Aby těch zlomených srdcí nebylo dost, Jessica Sorensen je v tom mistrem. Zatím jsem od ní četla tři série a každá z nich mi způsobila srdcebol. Breaking Nova není úplně pro každého, oba hrdinové si v životě něčím prošli - a zanechalo to na nich následky. Hledáte čtení, při kterém se budete cítit jako na horské dráze? Tak to je pro vás série Nova to pravé ořechové. 

“Stuff happens. We get lost. We try to control what will happen. We give up. We do things that don’t make sense. We search for things in the wrongest of ways. We lose our way, but sometimes, if we’re really, really strong, we manage to find our way back.” 


4. CINDER&ELLA (KELLY ORAM) 

Mám ráda pohádkové re-tellingy a Kelly Oram se rozhodla, že si vezme námět Popelky a předělá jej dle svých představ. Hlavní hrdinka Ella žije se svou matkou, píše blog o knihách a jejím nejlepším kamarádem je Cinder (kluk, kterého nikdy v životě neviděla). Automobilové nehody jsou ošklivé. Ella z ní vylezla sotva živá a její matka to bohužel nepřežila. Na celém těle má jizvy, chůze a jakýkoliv pohyb jí bolí. Aby toho nebylo málo musí se přestěhovat k otci, kterého neviděla ani nepamatuje. On žije s ženou a jejími dvěma dcerami kvůli nimž odešel od Elly.  Kelly se kniha Cinder&Ella opravdu povedla, i když pokračování, které jsem též četla, ve mně nezanechalo kladný dojem, první díl byl naprosto skvělý. 

“You want to know why you’ve never been able to make me cry?” I asked. “Because you’re trying to tear down someone who’s already hit rock bottom. You can’t make me feel any worse about myself than I already do.” 


5. BEZ NADĚJE (COLLEEN HOOVER) 

Collen Hoover, další autorka, na kterou nedám dopustit. Její Bez naděje byla mou první knihou od ní a čtení rozhodně nelituji. Je to jedna z těch nevinně vypadajících knih, jejichž děj vás vtáhne dovnitř a už nepustí. A také z ní budete trochu mimo, dokud nezjistíte, jak to všechno dopadne. I když jsem od Colleen četla i jiné knihy, Bez naděje se mi líbila ze všech nejvíce. Je to vtipné a oddechové čtení, na léto jak dělané. 

LOL? Co to má znamenat? Nějaké oslovení? Šifra? Co tím myslí? Sakra, co je LOL? 




4 komentáře:

  1. Moc pěkný článek a tipy na čtení :) Musíms e přiznat, že ani jednu knihu z tvého výběru jsem zatím nečetla, ale ráda bych to napravila a přečetla si nejlépe všechny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se k některé z nich v budoucnu dostaneš, tak doufám, že se ti budou líbit stejně jako mně! (:

      Vymazat
  2. Eleanor a Parka mám v plánu, ostatní knížky spíše ne, ale i přesto děkuji za tipy :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.