sobota 25. března 2017

Dobrodružství života | O józe, meditaci a umění šťastného žití



O józe a meditaci jsem toho nikdy moc nevěděla a byla jsem dost zvědavá, co mi kniha nabídne. Věděla jsem, že je hezky graficky zpracovaná a u každé kapitoly jsou různé výroky a citáty. O autorovi jsem v minulosti neslyšela, ale od Thich Nhat Hanha jsem četla knihy jako Dopis z lásky, Nic nekončí, nic neumírá či Skutečná láska a moc se mi líbily, tak jsem dala prostor další knize, která pojednává a východním světě a víře, která tentokrát proniká do umění jménem jóga.

Líbí se mi, že se v knize řeší, co má jóga a meditace společného s náboženstvím a duchovnem, co jsou to čakry a okultní síly nebo například co pro nás jako jedince znamená svoboda  a mír. Jednotlivé kapitoly se skládají ze stručných textů a rozhovorů, které byly sesbírány na seminářích autora. Ti, co dávali tuto knihu dohromady se drželi hesla "Jasně, stručně a výstižně" - za což jsem velmi ráda, protože i laik, jako jsem já, všemu rozuměl a lehce se seznamoval s novými věcmi a fakty.

"Touha znamená úzkost. Tato úzkost nachází uspokojení, jen když se dokáže naplnit prostřednictvím lpění. Aspirace znamená klid. Tento klid nachází uspokojení, jen když dokáže vyjádřit sám sebe pomocí všespatřujícího a všemilujícího nelpění. "
str.23

Komu bych knihu doporučila? Nad touhle otázkou jsem si lámala hlavu. Rozhodně by si ji měl přečíst každý příznivec jógy - a nebo pokud Vás zajímá, něco z tohoto soudku, tak dejte knize rozhodně šanci. Jóga byla jednou z věcí, co jsem vždy chtěla vyzkoušet, a protože si poslední dobou dávám různé osobní výzvy, které plním proto, abych byla sama se sebou spokojená -  seznámila jsem se s air jógou. Je to těžké? Ano. Stojí to za to? Samozřejmě. Nevěřila jsem tomu, že cvičení dokáže člověka zbavit stresu a otevře mu mysl... jenže ono to doopravdy funguje. Pokud máte jako lektora/lektorku někoho zkušeného, který umí mluvit a pomoci vám s objevováním sama sebe, tak je to rozhodně skvělý způsob, jak trávit volný čas. Nevěříte? Zkuste si to sami. Mně také dlouho trvalo, než jsem se odhodlala vykročit a začít.

Jedno z nejpodstatnějších poselství, které v sobě kniha má je právě lidské bytí. Všichni moc řešíme budoucnost nebo se ztrácíme v minulosti a naše mysl se nesoustředí na to, co se děje právě teď. Autor po čtenářích chce, aby žili přítomností. Vzali minulost v potaz, ale proč se bát budoucnosti a toho, co přijde? Žijeme jen jednou, tak ať to za to stojí!

"Svět je velice rozlehlý. Vesmír je velice rozlehlý. Nic ho nemůže zcela zničit. Lidské vědomí není možné zničit, nemůže ho zničit ani atomová bomba."
str. 79

Knihu hodnotím kladně, dozvěděla jsem se mnoho nových věcí a celkový design knihy je pastvou pro oči. Dobrodružství života od Sri Chinmoye si ode mne odnáší pěkné 3,5 hvězdičky.

Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz
O józe, meditace a umění šťastného žití  si můžete zakoupit zde. 

2 komentáře:

  1. Jako docela fajn článek, musím říct. Já jsem si nedávno hledala třeba knihy o józe a byla jsem docela překvapená z toho, kolik jich ve skutečnosti je. Ale je teda pravda, že ta kvalita je taky hodně rozdílná. Bohužel dost často je to totiž docela brak. Ale ono je potřeba vědět, kteří autoři a vydavatelství se v tomto ohledu skutečně vyplatí. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem se o meditace začala zajímat vloni v létě. Byla jsem strašně unavená, nic mě nebavilo a neměla jsem sílu ani vstát z postele. Nejradši bych byla celé dny jenom v posteli. Náhodou jsem narazila na meditaci a začalo mě to zajímat. Zkusila jsem to a tak mě to nadchlo, že jsem začala meditovat každý den a k tomu jsem se ještě začala zajímat o vědomé dýchání a je ze mě úplně jiný člověk :-) .

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.