neděle 15. září 2013

Vlny zmítané smrtí


Vlny zmítané smrtí (Les rukou a zubů, #2)Název: Vlny zmítané smrtí
Díl: 2#
Série: Les rukou a zubů
Autorka: Carrie Ryanová
Překladatelka: Alexandra Fraisová
Nakladatelství: Mladá fronta
Rok vydání: 2013
Počet stran: 418
Anotace: Gábi vede klidný život v bezpečí svého městečka u moře, za hradbou. Nechává přátele snít o Temném Městě na pobřeží a sama vše jen pozoruje z majáku. Nic jiného než domov nikdy nepoznala. Nic jiného ke štěstí ani nepotřebuje. Ale život po Návratu nemůže být bezpečný. Existují nebezpečí, která ani hradba nezastaví. Gabrielina matka si myslela, že svá tajemství nechala v Lese rukou a zubů, ale tajemství v jejich světě nezůstávají pohřbena - stejně jako mrtví. 
Gabrielin svět se začíná hroutit. Jeden večer za hradbou... Jeden kluk, kterého Gábi znala odjakživa, a jeden zahalený tajemstvím... Jeden okamžik nepozornosti, a půlka Gabrieliny generace je mrtvá, druhá půlka uvězněná. Gábi ví jediné: Jestliže má ještě doufat v budoucnost, musí se postavit lesu z matčiny minulosti.

Můj názor...
Druhý díl, který volně navazuje na předchozí jménem Les rukou a zubů. Když jsem se dozvěděla, že každý díl je ve směs o jiných hrdinkách, nechtělo se mi do téhle série pouštět. První díl byl celkem dobrý a četl se jedna báseň. Druhý byl však o mnoho lepší, protože tu bylo víc napětí, akce a i té romantiky.

Gábi žije se svou matkou na majáku a nic jiného, než poklidný život bez Nečistých nezná. Vždy ji učili, ať nechodí za brány, protože nečistí se rozmnožují a je jich čím dál tím více. Její matka přišla z Lesa rukou a zubů. Mary si všechny ty temná tajemství nechává pro sebe a nechce, aby se něco její dceři stalo, proto ji chrání.

Když jsem tam poprvé zahlédla jméno Mary, hned mi bylo jasné o co jde. První díl sice skončil otevřeně, ale aspoň jsem se dozvěděla, jak to všechno vlastně dopadlo a nezůstalo mi tam moc otazníků. Nejdřív jsem si myslela, že Gábi bude jako Mary a proto jsem tušila, co se bude dít dál. Ale opak je pravdou.

Nech oceán za zády a běž...

Gábi se její pohodový život líbil, ale když se skupinka jejích přátel chtěla vypravit za hradby, ona s nimi šla také. Jenže to neměla nejmenší tušení, co se může stát. Najde je tam Narušitelka a pokouše jejího přítele Catchera. Pár jejích přátel je pokousáno a ti, co přežili, jsou zatčeni. Jediná Gábi utekla..

Cira je její nejlepší kamarádka a její bratr Catcher byl pokousán, když se snažil Narušitelku odlákat. Ciře se naštěstí nic nestalo, ale zavřeli ji. Proč ostatní Gábi neprozradili? To jí pořád vrtalo hlavou, a proto se za nimi vypravila, aby se zeptala. Ciry si myslela, doufala, že Catcher žije. Ale když jí Gábi řekla, co se stalo, nechtěla tomu uvěřit. A proto ji přikázala, aby ho našla.... A tak se znovu Gábi vydává za hradby, kde na každém kroku číhají mudo.

Oproti prvnímu dílu je tohle opravdu trochu hororové a té romance je tady víc. Další kniha ze série o "zombících", i když tady se jim říká mudo. Je to nákaza, která se přenáší pomocí jednoho jediného kousnutí. Svět, jaký my známe, už dávno není. Dříve to bývalo stejné, ale svět teď ovládají mudo a je jen pár oblastí, kde se vyskytují zatím neposkvrnění lidé.

Když se Gábi sama vydá za hradby, málem umře, ale zachrání jí tam jeden mladík, který prý také někoho hledá a má přehled o tom, co se za hradbami děje. On ví, kde právě Catcher je a dovede jí tam. Nezbývá mu už moc času, protože nákaza se rychle šíří...

Carrie Ryanová…
Carrie Ryanová se narodila a vyrůstala v městě Greenville v Jižní Karolíně. Vystudovala práva na Duke University School of Law a chvíli pracovala jako advokát, teď píše na plný úvazek a žije v Charlotte, NC. Odjakživa se bála hororů, zombíků a podobných hrůz. Až její manžel jí tento svět pomohl objevit. Téma zombie a nemrtvých ji zaujal tak, že napsala a v roce 2009 publikovala svůj první román Les rukou a zubů, který se stal okamžitě bestsellerem.


Slovo závěrem...
Carrie Ryanová se stala jednou z mých oblíbených autorek, už když jsem si přečetla první díl, ale teď se vyhoupla ještě výš a já jsem zvědavá, jak se jí povedl závěrečný třetí díl. Mně se kniha moc líbila, sice jsem jí zprvu chtěla dát jenom 4 hvězdičky, ale zaslouží si víc a proto jí dávám plný počet!




1 komentář:

  1. Knihu - celú sériu- som čítala už strašne dávno :)
    Dvojka bola v pohode, ale samozrejme, bavila ma najmenej z celej sérii :)
    Podľa mňa je aj tak najlepšia trojka - o Annah a Catcherovi :)
    A tiež to tak voľne nadvezuje na túto knihu, aj keď, viac ako vlny nadvezovali na les :D
    Rozhodne to dočítaj celú sériu (ak už si to nedočítala )

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.