čtvrtek 11. července 2013

Na jedinci nezáleží, záleží jen na misi | Rc recenze- Mise

Mise
Boy nobody
Allen Zadoff
Fortuna libri
Goodreads 3.97

Na jedinci nezáleží, záleží jen na misi.
Potřebují perfektního vojáka.
Někoho, kdo si dokáže zachovat chladnou hlavu.
Někoho, kdo jedná bez soucitu, beze strachu, bez emocí.
A proto vycvičili teenagera bez minulosti a beze jména.
Je nenápadný, málokdo si ho všimne. Střídá města, školy, kamarády, na novém místě zůstane vždy jen krátce, ale pokaždé někdo zemře. Mise je splněna a on má před sebou nový úkol.
Všechno je najednou jinak, když má zneškodnit starostu New Yorku. S jeho dcerou toho má mnoho společného a starosta mu připomíná otce. Hluboko uvnitř totiž sní o normálním životě, o lásce, o domově a o rodičích, o které přišel. Touží po obyčejném životě natolik, aby misi sabotoval?

♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ 

Geniálně napsaná kniha, která mě chytla za srdce. Autorovi se podařilo celou tu dobu, co jsem četla knihu, pohrávat si s mojí psychikou. V jednu chvíli si něco myslíte a potom se vám začerní před očima, protože se stal přesný opak té věci, o které jste si mysleli, že jí máte prokouklou.
Voják, který plní úkoly. Matka, která mu volá po splnění úkolu a otec, který mu je posílá. Každá mise je důležitá a on jí musí splnit. Vždycky se někam přestěhuje, skamarádí se s lidmi, kteří ho dostanou do blízkosti osoby, kterou má zabít.

Probíhá to nenápadně a nikdo ho za to nepodezírá. Je to přeci jenom kluk, který byl ve špatný čas na špatném místě. Oni jsou však na omylu. Pokaždé se jmenuje jinak, jeho jména se střídají.
Tentokrát dostal úkol, který měl splnit za 5 dní. Ale bohužel se to trochu zvrtlo.

Domov je tam, kde je tvé ♥

Vzpomínky. To je slabina, kterou musí potlačit, jinak by nemusel splnit misi. V temném zákoutí mozku tuhle slabinu však má a někdy na povrch vyplouvají vzpomínky na doby, kdy byl malý. Jeho otec umřel a on byl odvlečen do programu. Mohl si vybrat smrt nebo život pod podmínkou výcviku. On si vybral smrt a tím uspěl.

Úžasná, dokonalá a originální kniha, která se zalíbí hlavně těm, co mají rádi knihy s neokoukaným námětem a chytlavým stylem psaní. Já jsem s knihou bojovala prvních 20 stran, protože jsem si chvilku nemohla na ten styl zvyknout, ale jsem ráda, že jsem se dostala k tak skvělé knize.

Allen Zadoff se narodil v Bostonu ve státě Massachusetts. Žil v New Yorku na Manhattanu, ale i v Tokiu či Los Angeles. Býval divadelním režisérem. Studoval na Cornellově univerzitě a na Divadelním institutu Harvardovy univerzity. Jeho román Food, Girls, and Other Things I Can't Have (Jídlo, holky a jiné věci, které nemůžu mít) získal ocenění Sid Fleishman Humor Award a dostal se na seznam nejlepších románů pro mladé.

O téhle knize na mém blogu neuslyšíte naposledy, protože ji určitě budu zase cpát všude možně, abych lidi přesvědčila o tom, že je vážně skvělá a stojí za přečtení! Já jsem si ji vychutnala a četla jí s chutí. Nemohu v hodnocení opominout ani vydařenou obálku! Tahle kniha ode mne dostává všemi deseti 5hvězdiček.


Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fortuna libri.
Knihu si můžete zakoupit zde.

1 komentář:

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.