čtvrtek 10. ledna 2019

MOJE KNIŽNÍ NEJ ZA ROK 2018


Rok 2018 mi přinesl do života hodně změn. Hodil mě do vody a nechal mě, abych se v tom naučila plavat. V květnu 2018 jsem úspěšně odmaturovala na Obchodní akademii a Vyšší odborné škole v Příbrami a v září 2018 začal můj vysokoškolský život. Byla jsem zvyklá na dojíždění, ale najednou jsem si musela zvyknout na kolej, jiný školní režim a mnohem více zodpovědnosti. Momentálně studuji na Západočeské univerzitě v Plzni - Management obchodní činnosti, aka na MOČce. 

Letos jsem přečetla pouze 49 knih a 10 473 stránek. Pod rukou mi prošly zajímavé knihy - pustila jsem se i do moderní poezie a samozřejmě ještě narychlo před maturitou dočítala povinnou četbu. Na příští rok jsem si challenge stanovila na 50 knih, ale ráda bych zkusila i nové knižní žánry, začala více číst české autory a být ve vybíravější v tom, co chci číst. 

Nejlepší knihy, co jsem četla 

1984 The Little Prince Dvůr mlhy a hnÄ›vu (Dvůr trnů a růží, #2) To Kill a Mockingbird

1984 je kniha ze seznamu povinné literatury k maturitě. měla jsem z ní trochu obavy, hlavně proto, že mi ji učitelka k maturitě nedoporučovala. Nicméně jsem 1984 přečetla velmi rychle a byla okouzlena - tedy trochu znechucena režimem, jenž byl v knize popsán, ale rozhodně toto dílko z pera George Orwella doporučuji. Já sama se k němu hodlám vrátit. Malého prince jsem četla podruhé, ale i tak jej sem musím zařadit. Všichni víme, že Sarah J. Maas je skvělou autorkou, já nejsem výjimkou a patřím do řady jejích obdivovatelů. Nejvíce se mi z prvních třech dílů líbil ten druhý s názvem Dvůr mlhy a hněvu. Jako zabít ptáčka je taktéž povinnou četbou, byla jsem příběhem okouzlena a naprosto se do něj zamilovala.

Nejlepší knižní hrdinové 

Burned (Fever, #7) Dvůr křídel a zmaru (Dvůr trnů a růží, #3) Dcera hvÄ›zd (Dcera hvÄ›zd #1)

Fever se řadí k mým nejoblíbenějším sériím, proto není divu, že do tohoto seznamu zahrnuji Mac. Od prvního dílu se její charakter vyvíjel a já jsem velmi spokojena s tím, jak ji autorka nechala dospět. Fayere, Sarah J. Maas, Dvůr trnů a růží. Co k tomu víc dodat. Letos jsem přečetla novou knihu od české autorky Michaeli Burdové. Hlavní hrdinka Nala, poslední Dcera Hvězd, na mě též zapůsobila, líbilo se mi, jak se během knihy stala z dívky s kamenným srdcem dívka, která začíná pomalu vnímat a cítit jako člověk. 

Nejvtipnější knihy 

Humorous History: An Illustrated Collection of Wit & Irony from the Past Just the Sexiest Man Alive 

Humorous History já náhodně vybranou knihou z Amazonu, dobře jsem se u ní odreagovala a pobavila. Just the Sexiest Man Alive, další slaďárna, která pobaví a neurazí. 

Nejlepší knižní pár 

Dvůr mlhy a hněvu (Dvůr trnů a růží, #2)

Feyre a Rhysand. Kdo by jim mohl odolat. Pokud jste se ještě k této sérii nedostali, vřele doporučuji. Já jsem po prvním díle nebyla nijak nadšená, jelikož jsem před tím četla Sklenění trůn, ale dala jsem sérii druhou šanci a naprosto se zamilovala do celého příběhu. Nemůžu se dočkat dalších dílů! 

Největší překvapení 

Pestilence (The Four Horsemen, #1) O myších a lidech There Is Beauty In the Bleeding The Princess Saves Herself in This One (Women Are Some Kind of Magic, #1)

Pestilence jsem viděla u Vendey a anotace mě velmi zaujala. Děj se točí pouze kolem dvou postav a pojem bad boy zde dorůstá opravdu jiných rozměrů. O myších a lidech. Nikdy bych neřekla, že tak útlá kniha mě dovede k slzám, ale stalo se. There is Beaty in the Bleeding je sbírkou poezie, pohladí po duši a čte se skoro sama. The princess saves herself in this one, pustila jsem se do této sbírku kvůli srovnávání s Milk&Honey, kterou jsem též četla, avšak Amanda Lovelace vytvořila mnohem lepší dílko, ke kterému se neustále vracím. 

6 komentářů:

  1. Malého princa som tiež čítala pomerne nedávno a láska k tejto knihe nikdy nezmizne!

    OdpovědětVymazat
  2. Dvůr mlhy a hněvu jsem letos přečetla po druhé a kvalita se nezhoršila, jak to mnohdy bývá. Naopak se mi to líbilo ještě víc. Feyre mám jako hlavní hrdinku taky velmi ráda. Líbí se mi její vývoj v průběhu knih a hlavně její povaha. A asi nebude překvapení, když řeknu, že Feyre a Rhysand jsou taky mým velmi oblíbeným párem :D ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, překvapení to rozhodně není. :D Maas prostě umí, co k tomu více dodat :D

      Vymazat
  3. Malý princ i 1984 jsou vysoko taky na mém seznamu, dobrý výběr :) A souhlasím s překvapením v podobě Amandy Lovelace - nečekala jsem, že mě její poezie bude tolik bavit!
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Amanda je skvělá, velmi se těším až se dostanu i ke ke knize The witch doesn't burn in this one a také k The mermaid's voice returns in this one. (už jen ty názvy jsou boží) :D

      Vymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.