středa 16. srpna 2017

A Series of Unfortunate Events | The Bad Beginning



Když americká stanice Netflix oznámila vydání seriálu A series of Unfortunate Events, byla jsem nadšená. Jako malá jsem se bohužel nedostala ke knihám, ale film, ve kterém zlověstného Olafa ztvárnil Jim Carrey, jsem naprosto zbožňovala. U pár booktuberů jsem viděla, že knihy mnozí čtou znovu, aby se mohli na seriál podívat - a tak jsem se rozhodla, že by nebylo špatné, kdybych si koupila první díl a zkusila jej přečíst ještě před tím, než se na onen seriál z dílny Netflix podívám.

Příběh pojednává o třech dětech, Violet, Klausovi a malé Sunny, kteří se ze dne na den stanou sirotky. Pan Poe, finanční poradce jejich rodičů,  byl nucen oznámit dětem tuto špatnou zprávu - jejich rodiče zahynuli při obrovském požáru. Děti se nikdy neviděly s jinými rodinnými příslušníky, proto byly velmi překvapeni, že jejich příbuzný, hrabě Olaf, žije ve stejném městě. Očekáváte šťastné shledání? To těžko. Jak sám autor po celou dobu upozorňuje, nejde o žádný šťastný příběh. Violet s Klausem a se Sunny se nastěhují do domu naprostého šílence - který netouží po ničem jiném, než jsou peníze, co jim rodiče odkázali. A žel bohu je schopen udělat naprosto cokoliv, aby je získal.

Kniha se četla skoro sama, ale musím přiznat, že i když se mi líbila, číst ji o pár let dříve, byla bych z ní naprosto odvázaná. Autor má zajímavý styl psaní, do kterého se zamiluje leckteré dítě i dospělí. Příběh plný nesnází a zoufalství podává humorným způsobem, že i toho největšího záporňáka si stejně svým způsobem oblíbíte. Z dětí jsem si nejvíce oblíbila malou Sunny, která toho sice moc nenamluvila, ale její dětská - rádoby -  řeč a obsese zakusovat se do všeho možného, mi vždy vykouzlila úsměv ve tváři.

Daniel Handler (známější pod pseudonymem Lemony Snicket), americký spisovatel a scénárista se narodil 28. února 1970 v San Franciscu, kde absolvoval vysokou školu a kde rovněž navštěvoval chlapecký sbor. Promoval na Wesleyanské univerzitě v roce 1992. S manželkou Lisou Brownovou se seznámil na univerzitě. Žijí spolu ve viktoriánském domě v San Franciscu. 

ZAJÍMAVOSTI: 
  • Kniha byla vydána již v roce 1999 u nakladatelství HarperCollins.
  • Film z roku 2004 pojednává o prvních třech knihách ze série. 
  • Neil Patrick Harris byl vybrán jako hrabě Olaf samotným autorem. Autor si ho všiml na předávání cen Tony Award, kde měl Neil vystoupení s názvem "It's Not Just Gays Anymore" a uvědomil si, že by z něj mohl být skvělý Olaf.
  • Číslo 13 - kniha má v sobě mnoho ukrytých symbolů a témat. Jedním z nich je právě číslo 13, které je velmi důležité, ale ne tak očividné. Série má 13 dílů, každý z nich má 13 kapitol, série byla vydána 13. ledna a  seriál byl vydán třináct let po vydání filmu. Náhoda nebo záměr?
  • Před natočením filmu v roce 2004 sám autor napsal osm různých scénářů pro svůj film - všechny byly zamítnuty a autor byl vyhozen. 
Jak už jsem se zmiňovala, ve filmu si Olafa zahrál Jim Carrey, Netflix však obsadil do role šíleného příbuzného Neila Patricka Harrise (můžete jej znát ze seriálu How I Met Your Mother). Zprvu jsem si říkala, že nikdo nemůže být lepší, jak Jim Carrey, ale po zhlédnutí seriálu si říkám, že verze od Neila se mi také velmi líbila. 


Výsledek obrázku pro netflix a series of unfortunate events gif

Související obrázek

Sečteno a podtrženo; první díl ze série A series of Unfortunate Events s názvem The Bad Beginning (špatný začátek) se mi líbil. Je to oddechovka, u které se odreagujete a dokonce jí můžete přečíst i svým dětem. Avšak nečekejte žádný veselý příběh plný humoru, je to spíše temná kniha plná smutných a děsivých událostí. Pokud znáte film, tak rozhodně doporučuji i seriál z dílny Netflix.  Ode mě si kniha odnáší 4 hvězdičky.


0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.