pátek 29. března 2013

Říše temnot - Prokleté sestry


Největší obrázek výrobku Říše temnot – Prokleté sestryNázev: Prokleté sestry
Série: Říše temnot
Díl: 2# (volné pokračování)
Autorka: L.J.Smith
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Počet stran: 248
Anotace:  Tři sestry už nebaví život upírek a rozhodnou se pro útěk. Chtějí žít stejně jako jejich teta a živit se pouze zvířecí krví. Za porušení přísných zákonů je však čeká trest, který chce vykonat jejich bratr Ash. Ve chvíli, kdy se jedna ze sester zamiluje do obyčejného chlapce a Ash do obyčejné dívky, není pro nikoho cesty zpět. Říše temnot má svá pevně stanovená pravidla, a kdo je nedodrží, bude za to pykat. Proč musela zemřít teta upířích sourozenců? Mají šanci odhalit pravdu a zachránit si tak život? 





Děj……
8589061873_49d45cacb8_h_large
Jeřabina, Poštolka a Nefrit jsou sestry na útěku. Nebavilo je žít jako upírky a podřizovat se pravidlům Říše temnot, chtěly být volné. Rozhodly se proto, že utečou do Briar Creeku za tetičkou Burdockovou, která už před lety utekla a žije sama na statku v malém městečku.

Říše temnot není město, ale spíš skupina, do které patří čarodějnice, vlkodlaci, upíří, média a vlastně všechny bytosti s nadpřirozenými schopnostmi. Pravidla Říše temnot se nesmí porušovat a jejich porušení se trestá smrtí. Nikdo nesmí prozradit člověku, co je Říše temnot a nesmí se do něj zamilovat.

Každý má svojí spřízněnou duši. Nemusí to pro něj být ideál, ale když ji najde, už nikdy na ní nezapomene a život bez ní bude zdrcující. Sourozenci Mary-Lynnete a Mark žijí v Briar Creeku už od malička a znají to tam velmi dobře.  Když přijedou tři záhadné sestry, paní Burdocková, o které si všichni myslí že je blázen, zmizí. Na tak malé městečko je to nějak moc akce, ale ještě to není zdaleka vše. Když se ukáže Ash, teprve to začne být zajímavé.

Postavy..
Jeřabině je devatenáct let, její oči jsou skořicové a má hnědé kudrnaté vlasy, které jí splývají po zádech.  Jeřabina mi byla celkem sympatická oproti její sestře Poštolce, kterou jsem si až tak neoblíbila. Poštolce je sedmnáct a její vlasy mají barvu zašlého zlata. Nebyla moc milá a nechovala se zrovna moc přátelsky. Nefrit je čerstvá šestnácka se zelenými oči a zlatými vlasy. Nefrit jsem si ze sester oblíbila asi nejvíc.  Jejich bratr Ash je sukničkář a většinou má holky na jedno použití. Ze začátku jsem ho tolik nemusela *byl už v prvním díle*, ale potom se z něj vyklubal  celkem hodný...upír. 

Mary-Linnete byla hodně podezřívavá a sestrám nevěřila. Myslela si, že starou paní Burdockovou zabila a chtěla to za každou cenu dokázat. Hodně se zajímala o vesmír a bavilo ji po večerech pozorovat oblohu. Její bratr Mark nikdy nebyl zamilovaný do dívky. Když přijely sestry, jeho život se mu obrátil na ruby a našel svojí spřízněnou duši.

Můj názor..
Volné pokračování druhého dílu téhle série se mi líbilo snad víc než první díl. Bylo to o něco víc  akční a napínavé. Líbilo se mi vyprávění o více postavách spjatých dohromady. Zápletka byla vskutku tajemná a rozuzlení na konci všechno krásně vysvětlilo a já jsem se na knížku nevěřícně koukala, protože tohle jsem opravdu nečekala.

Česká obálka se mi líbí víc než originální. Je vidět, že si s ní pohráli, a i když je tam na mě moc věcí, obálka nepůsobí přeplácaně.

L.J. Smith žije ve slunné Kalifornii. Doma má kočku Suzie a hromadu knih. Většina jejich nápadů na knihy přichází, když spí. Neví, jestli skutečná magie existuje nebo ne, ale přijde jí zábavné o ní psát.

Knize Prokleté sestry dávám 4 hvězdičky. Tahle série patří k těm lepším od L.J.Smith a jestli bude každý díl nabírat takový spád, tahle série se určitě zařadí mezi jedny z mých oblíbených. 



Nejoblíbenější postava:  Mary-Linnete.  
Nejméně oblíbená postava:   Poštolka.. 
Humor:  Někdy. 
Akce:  Ano. 
Napětí:  Chvilkami. 
Láska:  Ta tam nechyběla :P 
Nuda:  Ani ne.
Překvapení: Áno :D 
Obálka:  Hodně pěkná! 
Originalita:  Nejspíš. 
Konec:  Pěkný :) 
Hodnocení: 4 z 5 hvězdiček.




Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fragment. 
Knihu si můžete zakoupit zde. 

Zdroje:




0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.