pátek 18. dubna 2014

RC recenze: Bohové Olympu - Znamení Athény (3#)

Znamení Athény
Bohové Olympu #3
Rick Riordan
Fragment
Goodreads 4.53 

Chystá se velké setkání řeckých a římských polobohů. Posádka z Tábora polokrevných vyráží po moři na bitevním korábu Argo do Tábora Jupiter. Jejich plány však narušuje proroctví sedmi, které se začíná naplňovat. Skupina hrdinů se proto musí vydat do rodiště antických bohů, krajiny Mare Nostrum. Podaří se jim nalézt tajemná znamení bohyně Athény, která jim v boji proti zlu pomohou? Gaia, síla mocnější než všichni bohové, se dál probouzí a ohrožuje budoucnost civilizace. Čas ubíhá a posádka Arga se musí vydat do boje za záchranu lidstva...

♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ • ♦ 

Proroctví sedmi už známe, teď je na čase dát všech sedm hrdinů dohromady a připravit se na dlouhou jízdu plnou nečekaných zvratů. Podaří se jim zachránit svět a zastavit Gaiu, která má velký náskok a všechno dopředu naplánované? Jestli se jim to nepodaří, nejenže to bude zkáza lidstva, ale také zkáza táboru polokrevných a Jupiter - Řecko a Řím budou buď přáteli nebo nepřáteli...

Rick Riordan se už delší dobu řadí k mým oblíbeným autorům a proto není divu, že jsem si Bohy Olympu tak strašně zamilovala. Jeho styl psaní je zvláštní, protože nikdy v knize nechybí akce a napětí, jenže všude jsou vtipné hlášky nebo pasáže, kterým se prostě nejde nesmát. Rick výborně skloubil řeckou a římskou mytologii s naším moderním světem.

VIP - výtečně izolovaní polobohové. 
str. 183 

Bohové Olympu je spin-off série Percyho Jacksna, kterého jistě znáte aspoň z filmové podoby. Jsem ráda, že jsem si počkala a na Bohy se vrhla až po Percym. Sice to nenavazuje, ale Percy končí tím, že je mu vilíčeno proroctví sedmi, o kterém se toho vědělo dost, ale nikdo nevěděl přesně, kdy přijde jeho čas.

Moje nejoblíbenější dvojice, co se týká romantické stránky? Jako první mě napadne Percy s Annabeth, ale i Jason s Piper nebo Hazel s Frankem jsou roztomilí, takže jenom jednu dvojici si prostě nemohu vybrat. Každá je totiž něčím jedinečná a zvláštní.

Percy vykřikl: "Co se to - sakra! Krevetozilla!" 
str. 259 

Leo, který sice nemá žádnou dívku, je moje velmi oblíbená postava. Jeho vtipné hlášky a chytrost mě vždycky dostanou a nejde si ho neoblíbit. Nico di Angelo je polobůh a také je synem jednoho z velké trojky, stejně jako Percy a Jason, ale jeho otcem je Hádes, řecký bůh smrti. (Přijde mi docela vtipné, že některé fangirls dávají Lea a Nica dohromady jako pár) 

Po grafické stránce se mi kniha jako vždy líbí a obálka sice není nejhezčí, ale rozhodně ji máme velmi povedenou oproti ostatním zemím. Na obálce spolu bojuje Percy a Jason, kteří jsou si natolik podobní, že hádky mezi nimi jsou nevyhnutelné.

The Mark of Athena (Heroes of Olympus, #3) The Mark of Athena (Heroes of Olympus, #3) La marca de Atenea (Los Héroes del Olimpo, #3) Метка Афины (Герои Олимпа, #3)
The Mark of Athena Het teken van Athena (The Heroes of Olympus, #3) Das Zeichen der Athene (Helden des Olymp, Band 3)

Kniha je vyprávěná z pohledu všech sedmi polobohů (Hazel, Piper, Annabeth, Leo, Frank, Jason, Percy). Je to skvělí nápad, protože se dobře orientuji, kdo si co myslí a ne vždy jsou všichni spolu. Nejraději jsem však měla kapitoly z pohledu Percyho a Annabeth, kteří mě dokázali zaujmout a pobavit. 

Znamení Athény... co to vlastně je? Děti Athény už po staletí pátrají po Athéně Parthenónské. Je to obří socha, která se již dávno vypařila z povrchu zemského a nikdo neví, kde je. Děti Anthény jsou určeni k tomu, aby ji našli a nastolili Řekům a Římanům mír. Annabeth ví, že socha jim pomůže k porážce Gai, ale těžší úkol bude jí najít, protože to před ní nikdo nedokázal... tak jak by to mohla dokázat ona?

Afros přikývl a v očích se mu hrdě zablesklo. "Vycvičili jsme všechny známé mořské hrdiny! Jmenuj některého a já ti to potvrdím!"
"No třeba," vzpomínal Leo. "Jako.. no, třeba Malou mořskou vílu?"
str. 273

Rick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.

Jestli jste četli Percyho Jacksna a líbil se vám, určitě si přečtěte i Bohy Olympu, rozhodně nebudete litovat! Ricka totálně miluji, protože on je úžasný, geniální a nejlepší autor, který žije v současné době. Sice bych ho za ty konce nejraději uškrtila, ale on je prostě jednička a nemůžu od něj čekat nic jiného než skvostné dílo. Za mě 5 hvězdiček, protože to ani jinak nejde!

!Za poskytnutí knihy děkuji nakladatelství Fragment. Knihu si můžete zakoupit zde!

Zdroje:

2 komentáře:

  1. Ahoj mám na teb takovou malou otázku jak si udělala to že si v rubrice "Recenze" máš příspěvky seřazené podle abecedy :D ? Předem děkuji za odpověd :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, udělala jsem to normálně :D Mám jeden příspěvek v rubrice recenze♥ a v tom příspěvku je seznam recenzí...

      Vymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.