středa 28. října 2020

Cover of the Week #91

Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody - mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci, díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou ve městě. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.
Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je „pocta", kterou dosud nikdo nepřežil.
Ale netrvá dlouho a lékaři zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného.
Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet... “ (Goodreads, 2020) 

Cinder jsem poprvé četla v roce 2013 a dodnes na celou sérii moc ráda vzpomínám - a proto když jsem zjistila, že vyšla nová edice, musela jsem ji mít. Ano, vlastním knihy v češtině od nakladatelství Egmont... ale nešlo odolat! Osobně se mi ze všech obálek tato líbí nejvíce. A hlavně mám aspoň důvod k re-readingu, protože je škoda, aby mi nová kniha jen nečinně ležela na poličče. 

Pokud jste se k sérii The Lunar Chronicles ještě nedostali, tak byste to měli rychle napravit! 


Zajámalo by mě, která z obálek knihy Cinder (v češtině Popelka) Vás zaujala nejvíce a proč. Máte z čeho vybírat! Pokud byste chtěli vidět obálky větší a zjistit, ze které země pocházejí, můžete se podívat zde


1 komentář:

  1. Cinder je kniha, kterou si asi nikdy nepřečtu, i když ji mám v knihovně už dlouho. Nějak mě zkrátka neláká... Nicméně tebou vybraná obálka je moc hezká, lepší než ta česká fialová. :D

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.