středa 2. prosince 2015

Šíleně bohatí Asiati | Humorný příběh s kapkou lásky a kupou peněz

silene_bohati_asiati_3DŠíleně bohatí Asiati 
Crazy Rich Asians #1 
Kevin Kwan 
Omega 
Goodreads 3.62 | Databáze knih 70% 

Když Rachel Chuová souhlasila, že na léto odletí s přítelem do Singapuru, představovala si, že stráví příjemnou dovolenou v skromném rodinném domě. Nick jí ale zapomněl sdělit několik detailů – že dům, ve kterém vyrůstal, připomíná palác; že v dětství cestoval častěji soukromým letadlem než autem; že je zkrátka jednou z nejlepších partií v zemi… Chcete vědět, jak to vypadá v superluxusním tryskáči, který má i vlastní wellness studio na palubě? Toužili jste někdy nakouknout na stodvacetimetrovou jachtu s vlastním kasinem, dvěma bazény a sushi barem? A co takhle podržet v ruce oblečení, za které si můžete pořídit v Paříži dva byty?

Na knihu jsem se poměrně těšila, pěkný design obálky, zajímavá anotace... jen jsem nevěděla, do čeho se to přesně pouštím. Po dočtení knihy mám pořad trochu rozporuplné pocity a to rovnou z několika věcí, které mi v knize tolik nesedly. 

Seznamte se s Rachel Chuaovou. Obyčejná dívka, profesorka, žijící spokojený život se svým přítelem. Už je ve věku, kdy by měla být vdaná, jen se na to zatím necítí. Velkým krokem je pro ni návštěva Nickovi rodiny v Singapuru, konečně pozná domov, ve kterém její milovaný vyrůstal. Jak vypadá jeho dům? Jsou jeho rodiče spořádanými občany? Rachel neví, co čekat, ale ani ve snu by ji nenapadlo, že Nickova rodina patří k jedné z nejbohatších v zemi. 

Nicholas Young vyrůstal v přepychu. Jeho rodiče patří k nejbohatším asiatům a nikdy si nemohl stěžovat na nedostatky. Když se rozhodl představit svou přítelkyni rodičům, pozapomněl se ji svěřit, co je jeho rodina vlastně zač. Vydrží vztah Rachel a Nicholase všechny tvrdé nárazy a podivné zvyky jeho šíleně bohaté rodiny?

Další z postav je Astrid Leongová. Jarní prázdniny tráví touláním se po Paříži. Má ráda pocit volnosti, když ji v cizí zemi nikdo nepoznává a leckdy si ji pletou s turistkou. Jakmile se někdo dozví, co je doopravdy zač a jak mocní její rodiče jsou, začne ji podlézat. Může si dovolit nakupovat přímo u návrhářů a náhrdelníky za několik tisíc ji díru do rozpočtu neudělají. I když jsem si myslela, že bude jednou z těch nafrněných hrdinek, co se rády povyšují – mile mě překvapila, když dokázala pravý opak.

V knize se objevovalo strašně moc postav, někdy jsem měla trochu problém, zapamatovat si jejich jména a roli v příběhu. Čtení mi ani poznámky neusnadnily, každou chvíli jsem musela listovat na konec knihy a hledat výrazy, kterým jsem nerozuměla. Rodokmen, jenž naleznete též na konci knihy, je sice pěkně zpracovaný a autorovi muselo dát hodně práce všechno vymyslet, ale i tak jsem se v rodinách trochu ztrácela. Kniha má i světlé stránky a mezi ně rozhodně patří vtipnost a čtivost. Dost jsem se při čtení nasmála. Žít jako bohatí asiati zní slibně, ale všechny jejich tradice a zvyky mě lehce děsíPokud se rozhodnete si knihu přečíst, počítejte s tím, že z jmen budete ze začátku lehce zmateni, mně to také dělalo problém. Překlad je však velmi povedený a nenarazila jsem na žádné kostrbaté výrazy, které by mi čtení znepříjemnily. 

Sečteno a podtrženo; Šíleně bohatí Asiati je vskutku zvláštní kniha, jež neudělá dojem úplně na každého, ale pokud máte rádi trhlé příběhy, doporučuji Vám se po knize poohlédnout. Příběh má jistý potenciál, který nebyl v knize zcela využit, tak doufám, že další autorova kniha, Bohatá čínská přítelkyně, bude o něco lepší. Ode mě si Šíleně bohatí Asiati odnáší průměrné 3 hvězdičky.

Za poskytnutí výtisku děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský a Knihy Omega
Knihu Šíleně bohatí Asiati zakoupíte v knihkupectvích Knihy Dobrovský

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.