pondělí 5. ledna 2015

Bez naděje | Nejlepší kniha roku 2014

• Bez naděje • 

Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem – možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji – něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly. Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost... vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené.

Nejvtipnější kniha roku. Přesně takovým titulem bych knihu označila. Jako u mnoha knih jsem dělala předčasné úsudky a knize nevěřila. Ani nevím, co jsem od ní čekala. Přečetla jsem ji však za pár hodin bez mrknutí oka a už se nemůžu dočkat příběhu z pohledu Holdera.

Hopeless. Bez naděje. Naprosto úchvatná kniha plná srdce rvoucích a neuvěřitelně vtipných pasáží. Někdy se mi chtělo brečet a záhy hned smát. Nevím, co to se mnou Colleen Hoover udělala, ale u téhle knihy jsem si připadala jako strašnej cíťa. Měla jsem chuť ji roztrhat, jak jsem byla naštvaná, jenže to nešlo, protože jsem radostí skákala až do stropu.

LOL? Co to má znamenat? Nějaké oslovení? Šifra? Co tím myslí? Sakra, co je LOL? 

Každý máme tajemství a některá z nich je nejlepší zapomenout. Sky si toho z dětství moc nepamatuje, vlastně má jen pár matných vzpomínek na dobu před tím než ji adoptovala Karen. Momentálně žije spokojený život s její nejlepší kamarádkou Six. Jen u kluků má menší problém. Nudí ji. Zatím ji žádný nedokázal vzrušit nebo v ní probudit nějaké jiné pocity.

Dean Holder je podivný kluk, od které bychom se měli držet dál. Jeho pověst ho předchází. Jenže Sky nemůže odolat. A kdo by také odolal, no ne? Téhle zamilované dvojici jsem fandila, ale každou další stránkou jsem se obávala víc a víc. Pořád jsem nebyla na konci a příběh by klidně happy end snesl. Obávala jsem se nejhoršího. A také zbytečně.

Rekni svymu klukovi, ze ocenuju, jak ti koupil kredit. Uz ses s nim vyspala? Stejska se mi. 

Konečně jsem narazila na knihu, ve které mi po romantické stránce nic nechybělo a dějová linka nebyla pouze o jejich lásce, ale i vzájemné minulosti a dětství. Sky totiž neprožila dvakrát nejlepší dětství. Holder byl její dětský kamarád, byl kamarádem Hope, která bydlela vedle nich se svým krutým otcem. 

Nevím, jak bych popsala mé pocity z knihy. Jsem očarovaná, omámená a ještě pořád trochu mimo. Bez naděje bych doporučila všem. Pod kouzlem autorčina stylu psaní roztaje každý. Na někoho udělá Sky větší dojem, na někoho menší, jak už bývá zvykem. Já nemůžu knihu hodnotit jinak nežli 5 hvězdičkami.

7 komentářů:

  1. Bez naděje mě taky dostala. U první poloviny knihy jsem očekávala nějakou jednoduchou romantiku, ale když jsem se dostala k druhé části, tak jsem se vůbec nedokázala odtrhnout :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se nemohla odtrhnout celou dobu :) Prostě úžasná knížka.

      Vymazat
  2. Já jsem dostala knížku Život jedna báseň na kterou se hodně těším a chtěla bych si koupit i tuto. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O knížce Život jedna báseň jsem slyšela, jsem zvědavá, jestli se ti bude líbit :))

      Vymazat
  3. Knihu mám také doma a moc se na ni těším :-) moc hezká recenze

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to jsem moc ráda, že se ti knížka líbila :D

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.