pátek 8. srpna 2014

RC recenze: Říše temnot - Černý úsvit (8#)


 Říše temnot – Černý úsvitČerný úsvit 
L.J.Smith 
2014
Fragment
Goodreads 

Při pátrání po okolnostech bratrovy smrti se Maggie stane kořistí obchodníků s otroky z Království temnot. Pokusí se o útěk a před pronásledovateli ji zachrání záhadný mladík. Vypraví se na hrad Černý úsvit, aby vyhledala mezi otroky léčitelku. Není však jediná, kdo na hrad míří. Dokáže Maggie osvobodit otroky a zabránit mocnému upírovi Hunteru Redfernovi, aby zničil svět lidí?




Maggie Neely by FrozenDreamerPovede se vyvoleným zachránit svět? Musí být všichni pohromadě, aby se jim to povedlo. Když jeden z nich přestoupí na jinou stranu, záchrana světa je k ničemu. Říše temnot nabírá čím dál, tím větší spád a já nestačím zírat, co všechno se okolo toho děje. L.J.Smith je prostě dobrá autorka a ví, jak si udržet čtenáře.

Očekávala jsem stejně dobrý díl jako ten předchozí, ale každý díl má svoje jedinečné kouzlo. V Černém úsvitu jsem si zamilovala hlavního hrdinu Delose, který byl paličatý, zlý hodný a byl zajímavý svojí osobností. Maggie mi tolik do oka nepadla, protože se chovala zvláštně a párkrát jsem měla chuť ji vzít něčím tvrdým přes hlavu, třeba by se začala chovat rozumně.


Je to snadné. Skočím a zachytím se v té prasklině, pomyslela si. Natáhla paži, aby hodila vak dolů. 
"Počkej!" Jeho hlas byl tvrdý a plný napětí. A ještě tvrdší byl železný stisk, který sevřel její zápěstí.
str. 77

Obálky Říše temnot jsou naprosto úchvatné, ale u posledních tří dílů je na hřbetu štítek YA a to se mi popravdě vůbec nelíbí. Kazí mi to dojem z obálky. Obličeje na obálkách..... u L.J.Smith to není nic nového. I u její předchozí série Upíří deníky jsou na obálkách obličeje - dokonce i u série Tajný kruh.

Království temnot. Svět, ve kterém žijí tvorové Říše temnot, ale vládne tam panovník a celé to tam je jako ve středověku. Hrady, poddaní, sluhové, otroci. Panuje tam nebezpečná atmosféra a nikdo z říše lidí by tam dobrovolně nevstoupil. Zvířata už dávno vyhladili, a proto skrývat se v lese není nejjednodušší. Maggie to tam neměla vůbec lehké.

Jeanne na niznovu upřela přimhouřené oči a Maggievěděla, co říkají . Takže ji musíme obětovat. Je to jediná věc, která dává smysl. Ale Maggie trvala na svém rozhodnutí. 
str.130 

Vampire Prince - Delos Redfern by lastpetalfallingNámět dobrý, zpracování dobré a zápletka jak jinak než úžasná. Líbí se mi, jak si autorka umí pohrát s naší fantazií a někdy nás donutí představit si věci, na které by jsme normálně ani nepomysleli. Kniha se čte rychle a jelikož je dost krátká, dá se přečíst i za jedno sychravé odpoledne.

Jak se Maggie vůbec dostala do království? Její bratr je podle Sylvii mrtví. Jenže Maggie tomu nechce uvěřit. Je moc opatrný na to, aby se mu něco přihodilo, a tak se vydá za Sylvii a pokouší se zjistit, co se to vlastně stalo. Záhy zjišťuje, že Sylvie je čarodějnice a jelikož jí neměla nikdy moc v lásce, pošle ji jako otroka do království.


Přijde oblečená do květin, na nohách modrou a šarlatovou. A bude mluvit o svobodě. 

Tak či onak, knížka na mě udělala velký dojem a já se nemůžu dočkat dalších dílů, které doufejme vyjdou co nejdříve - za což bych byla opravdu vděčná. Nicméně, Říše temnot se stalo jednou z mých nejoblíbenějších sérií už po přečtení prvníhop dílu a možná jsem příliš štědrá, ale knize dávám 5 zasloužených hvězdiček.
!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Fragment. Knihu si můžete zakoupit zde! 


0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.