čtvrtek 19. června 2014

RC recenze: Dotek chladu

Sedmnáctiletá Theresa nevěří, že její nejlepší kamarádka spáchala sebevraždu ani že měla nehodu. Je si jistá, že na mostě, z něhož měla Julie údajně spadnout nebo skočit, nebyla sama. Někdo byl s ní – a strčil ji.
Ale kdo? Že by snad záhadný Leon, který Julii pronásledoval na každém kroku jako stalker? Theresa se rozhodne kamarádčinu smrt objasnit. Při pátrání ale naráží na tajemství a věci, o kterých by snad raději nevěděla...


Dotek chladu je dalším dílem z edice thriller. Popravdě jsem nečekala nic originálního, protože všechny knihy v této edici jsou si něčím podobné a těžko se na nich hledá jedinečnost a originalita. S dotekem chladu to nebylo jinak, ale musím uznat, že se autorce povedlo vytvořit velmi zajímavý a napínavý děj.

Hlavní hrdinka Theresa je podivná postava a ani na konci knihy jsem ji nemohla přijít na chuť. Její uvažování a činy mě nijak neoslnily a její osobnost nebyla moc výrazná. Mám ráda hlavní hrdinky, které jsou chytré, ale zase ne moc a hlavně musí být v něčem jedinečné. Třeba nějakou úchylnou zálibu nebo něco, podle čeho bych si je pamatovala. 

V tom jsem zaslechla zvonek. Vydechla jsem, vnitřně jsem se obrnila vůči tomu, co mě čeká v průběhu večeře, a umínil jsem si, že si nedám ničím a nikým zkazit chuť. 

Co by jste řekli, kdyby vaše nejlepší kamarádka spáchala sebevraždu? Já bych se asi složila, ale Theresa to nemohla pustit z hlavy a hodlala přijít na to, co se jí ve skutečnosti stalo. Jak by mohla osoba, o které ví všechno spáchat sebevraždu? Snaží se to všem vyvrátit, ale je jedna z mála, kdo tomu věří. 

Obálka není špatná a můžu říct, že je povedená. Líbí se mi její jednoduchost, která obálce dodává ten zvláštní šarm. Všechny obálky těchto thrillerů jsou obyčejné, ale za to elegantní a v knihovničce u sebe vypadají úžasně. 


Ale pak tu byl ještě ten tichý neodbytný hlásek, který mě popichoval a tvrdil, že to nemůžu vzdát jen proto, že se to trochu zkomplikovalo. Musím najít pravdu, dlužím to Julii. 

Knížku bych doporučila asi všem, kdo mají thrillery aspoň trošku rádi a mají chuť přečíst si trochu stereotypní příběh s naivní hrdinkou, která se snaží najít důkaz, že se její kamarádka nezabila sama. Na letní čtení se sice moc nehodí, ale skvěle vám zpříjemní jedno-dvě odpoledne, když nebudete mít co dělat. 

Jelikož pro mě kniha nebyla ničím novým ani originálním, moje hodnocení je spíš průměrné. Na další knihy z této edice se ale těším, protože jsou to super oddychovky. Dotek chladu ode mě dostává pěkné 3 hvězdičky, které si rozhodně zaslouží. 

 Thriller – Dotek chladuNázev: Dotek chladu
Díl: 6#
Edice: THRILLER
Autorka: Tamina Berger
Překladatelka: Michaela Škultéty
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 224
Goodreads: 3.40

Tamina Berger začala psát brzy - a vždycky ji přitahovaly především detektivky a thrillery. Kromě psaní pracuje v bytovém společenství s dětmi a mladistvými a žije se svou rodinou v Dolním Rakousku. Dotek chladu je její první thriller pro mládež.



!Za poskytnutí knihy děkuji nakladatelství Fragment. Knihu si můžete zakoupit zde!
Zdroje:


3 komentáře:

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.