středa 15. ledna 2014

RC recenze: Poselství jednorožců - Zrádné hory Dragor


Největší obrázek výrobku Poselství jednorožců – Zrádné hory DragorNázev: Zrádné hory Dragor
Série: Poselství jednorožců
Díl: 2#
Autorka: Michaela Burdová
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2008
Počet stran: 336
Anotace: Vydejte se za dobrodružstvím do Lilandgarie, země posvátných jednorožců!
I když elfská princezna našla ztraceného posvátného jednorožce, její cesta ještě zdaleka nekončí. Musí se s jednorožcem dostat přes zrádné hory Dragor, kde vládnou draci, aby ho mohla vrátit k jeho druhům. Avšak její přítel Veragorn před ní a přáteli něco skrývá. Tajemství, které může ohrozit soudržnost celé družiny. Království mezitím musí čelit blížící se válce s Černým čarodějem, jehož ohromná armáda se chystá zničit celou zemi. Jediná záchrana teď možná leží v rukou nevyzpytatelných draků.


Proč jsem si chtěla knihu přečíst...
První díl se mi hodně líbil a jsem ráda, že mám vlastně všechny tři knihy v jedné, protože jsem se do druhého dílu mohla hned pustit.

Děj...
Aranis je propojená s jednorožcem a její moc je větší, vnímá zvířata a přírodu kolem sebe. Jenže jejich výprava zdaleka nekončí. Jednorožcem to teprve začalo. Na města začínají útočit takrové a jediná stvoření, která se jim můžou rovnat jsou draci. A ti žijí v opuštěných horách, kam nikdo nechodí a nikdo je už dlouho neviděl. Je teď na Aranis a její výpravě, aby našli draky a přesvědčili je bojovat, pro ten kousek dobra, co ještě temnota nezničila. 

Postavy...
Veragin a jeho velké tajemství, o kterém nikdo nemá ani zdání. Je zakoukaný do princezny, jenže kdyby ostatní věděli jeho tajemství,chovali by se k němu jinak. Jeho věrný přítel Snížek je jediný, kdo ví celou pravdu a má štěstí, že se mu Aranis nedostane do hlavy. 

Aranis, elfská princezna, se snaží pomoci všem živým tvorům včetně lidí. Její propojení s jednorožcem jí umožňuje prohledávat lidskou mysl a vycítit spoustu věcí. Veraginovo vyznání lásk nemůže přijmout, protože ona je princezna a ještě k tomu elfka. Jejich láska jim není přána a Aranis to moc dobře ví. 


Princ Falien je čím dál tím víc zvědavější ohledně Veragina. Snaží se zjistit, co skrývá a i když se mu to skoro párkrát podařilo, zatím neví nic. Je trošku nafoukaný, ale jinak jsem si ho oblíbila víc než v předešlém díle. 

Lavril je tvrdohlavá a zásadová, nemá ráda, když se věci nevyvíjí podle plánu. Je úplný opak jejího bratra Elease. On je věří v rozhodnutí ostatních členů výpravy a každý má jeho důvěru. Eleas je opravdu sympatická postava, kterou jsem si oblíbila.  


Něco málo a autorce...
Michaela Burdová se narodila v roce 1989 v Příbrami a vyrůstala v malé vesničce u Sedlčan. Miluje rekreační potápění a zvířata, ráda čte, a to především fantasy literaturu. Ke psaní ji přivedl její velký koníček kreslení. Jejím literárním debutem se stala v roce 2008 fantasy trilogie Poselství jednorožců, první díl začala psát už v šestnácti letech. Třetí díl Záchrana Lilandgarie se umístil na 3. místě v ceně dětí ankety SUK za rok 2009. S celou trilogií se potom umístila mezi dvaceti nominovanými knihami na Zlatou knihu 2010 a také mezi dvaceti nominovanými autory. Trilogie Poselství jednorožců prorazila i do zahraničí a koncem roku 2010 vyšla v srbském nakladatelství Evro Giunti.

Můj názor... 
První díl se mi hodně líbil a já doufala ještě v lepší pokračování. Druhý díl byl sice dobrý, ale nebyl lepší a vlastně ani horší. Nejvíc mě štval Veragin a Aranis, protože jejich love story nemůžu snést. Veragin pořád opakuje, jak ji miluje a Aranis to, že s ním nemůže být, protože jejich vztah nemá budoucnost. 

Míša Burdová má dobrý styl psaní a líbí se mi, když popisuje krajiny, města a všechno, co v knize je. Příběh o záchraně posvátného jednorožce je její prvotinou a podle mě povedenou prvotinou. Dějově to má pěkně propracované a postavy nejsou dokonalé.


První i druhý díl hodnotím stejně, protože ani jeden z nich nebyl nejlepší. Na třetí díl se těším i přesto, že vím, jak to dopadne - kamarádka spoilerovala. Nevím, jak se mi ten konec bude líbit, ale čtení si určitě užiji. Za mě 4 hvězdičky! 
Za poskytnutí RC děkuji nakladatelství Fragment. 
Knihu si můžete zakoupit zde. 


0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.