středa 7. listopadu 2018

CROWN OF DEATH | Klišé upířina

Crown of Death (Crown of Death #1)Název: Crown of Death
Série: Crown of Death
Díl: 1
Autorka: Keary Taylor
Rok vydání: 2017
Goodreads: 4.10
Anotace:  Roky neštěstí zavinily, že je Logan Pierce tak trochu zahořklá, ale všechno jde od špatného ještě k horšímu tu noc, co je svědkem, jak dvě nesmrtelná stvoření utrhnou muži hlavu holýma rukama. 

Její život je přes noc zničen jedním jediným mužem - Cyrusem, který si myslí, že je důležitá v jeho krvavém světě. Avšak nebudou to vědět jistě, dokud nezemře a on je velmi zoufalý, aby ji k tomu pomohl. 

Ale Logan se neobejde bez boje. Donutí ho uzavřít dohodu. Zemře, ale jako první s ní musí Cyrus strávit měsíc, aby ji poznal... a aby změnil názor. Co ale nečeká je měsíc plný bohatství, spontálních výletů přes celý stát a neuvěřitelná síla nesmrtelnosti. Logan stráví své poslední dny s Cyrusem, přestane vidět to monstrum a začne si všímat opuštěného a zlomeného muže, od kterého nemůže jen tak odkráčet. Pokud nebude dostatečně opatrná, nebude to pouze její život, který může ztratit na konci měsce, ae i její srdce. 


Jako společníka do autobusu často vyhledávám e-knihy, které můžu v pohodlí číst v telefonu. Crown of Death mě oslovila obálkou a anotací, jež zněla jako klišé upířina -  a přesně na to jsem měla chuť. Pamatuji si, že upíři byly před pár lety, hlavně po vydání Twilight, v kurzu, dnes už na ně u nových knih tak často nenarážím a já jsem byla zvědavá, jak se mi budou líbit z pera Keary Taylor. 

Život Logan Pierce není nijak zvláštní. Má ve svém životě pár kamarádů, skvělou rodinu a konečně může dělat to, co chtěla. I když by pro leckoho její práce mohla být kontroverzní, Logan si nestěžuje.. . až do té doby, než se v jejím okolí začnou dít podivné události a kamarád doporučí, aby se na chvíli vrátila zpět domů, k rodičům. Jenže Logan se ta představa nelíbí, nechce opustit svou práci. Kdyby tušila, co ji čeká, rozhodně by nečekala ani chvíli a vydala se zpět do domoviny. 

“Sometimes, even when you’re doing everything right, life has a way of knocking you on your back, and kicking you while you’re down.”
Musíš umřít. To byla jedna z prvních věcí, co ji pohledný Cyrus řekl. Její život se obrátil vzhůru nohama během jednoho večera. Bylo ji řečeno, že je upír, avšak aby se jím doopravdy stala, musí zemřít a vstát z mrtvých. Logan se nechce vzdát svého smrtelného života, kamarádky a rodiny. Cyrus si též pevně stojí za svým - uzavřou spolu dohodu. Logan má jeden měsíc na to, aby se rozloučila se svým smrtelným životem. 

Logan je trochu zahořklou hlavní hrdinou, v životě už ji potkalo mnoho věcí, co ji srazily na kolena, jenže ona byla vždy dostatečně silná, aby se znovu postavila. Má skvělou rodinu, přátelé a práci, po níž vždy toužila... a i přesto skrývá jedno tajemství, o kterém nesmí nikdo vědět. Cyrus je velmi váženým upírem a z neznámých důvodů je posedlí proměnou Logan, nechce ji oddalovat, avšak Logan mu nedá moc na výběr. 

“Make a woman feel like the most important part of your world, but never forget that she is still her own person,” Cyrus says with absolute confidence. “For if you hold her too close, she will only want to roam.”
Komu bych knihu doporučila? Všem fanouškům klišé příběhů o upírech. Crown of Death není špatně napsanou knihou, jen mě neoslovil příběh a jeho zpracování. Četla jsem již mnoho, v podstatě stejných, knih o upírech. Lidská dívka, upír, insta love - protože zamilovat se do upíra, co vás chce zabít, je naprosto normální. Kniha vám může nabídnout pořádný cliffganger, jen je škoda, že ani ten mě nedonutí pustit se do dalších dílů... škoda. Kniha vypadala slibně. 

Crown of Death nepřinesla do knižního světa upírů nic nového. Přiznám se, že jsem čekala trochu víc akce a napětí, i když jsem knihu přečetla relativně rychle a nevzdala jsem to v první polovině, na další díly se nechystám, protože mám takový dojem, že by se mi ani nelíbily. Keary Taylor nemá špatný styl psaní, jen tento příběh o krvelačných upírech na mě neuděl velký dojem. Kniha si ode mne odnáší 2,5 hvězdičky. 

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.