středa 24. ledna 2018

Moje knižní nej za rok 2017


Rok 2017 ve mne zanechal mnoho dobrých i špatných pocitů. Co se čtení a blogování týká, jsem na tom lépe jak v roce 2016 (ale pořád je na čem pracovat). Přečetla jsem 81 knih a 20 207 stránek. Jako každý rok jsem se rozhodla, že dám dohromady seznam mých knižních nej, na kterém jsem se pěkně vyřádila.

Rozdělila jsem jej do několika kategorií, do kterých jsem zařadila 1 až 4 knihy. Je pochopitelné, že to co se líbilo mně, se nemuselo líbit vám a naopak. I když jsem letos přečetla dost knih, popravdě mi pod rukama neprošlo nic dech-beroucího jako například knihy Měděný jezdec, Milion malých střípků či Ten, kdo stojí v koutě, které jsem před pár lety četla. Proto doufám, že v roce 2018 narazím na něco nezapomenutelného a neobyčejného. Tak snad se mi to povede. 

Nejlepší knihy, co jsem letos četla


Výsledek obrázku pro zpívá zpívá každý pták Němá barikáda a jiné povídky  The Last Necromancer (The Ministry of Curiosities, #1) Wonder

Zpívá, zpívá, každý pták je kniha, jež mě letos nejvíce překvapila. Budu upřímná a přiznám, že jsem si ji pořídila jen kvůli obálce bez toho, aniž bych četla anotaci. Hodnocení na goodreads je průměrné, avšak ve mně zanechala kniha mnoho smíšených pocitů - autorčin styl byl čtivý a napínavý, čtení se proto stala požitkem. Němá barikáda od Jana Drdy je na příbramsku klasikou a jelikož jsem se v Příbrami narodila a dokonce zde i studuji střední školu, byla to trochu ostuda, že jsem od Drdy nic nečetla. Vyšší princip je název jedné z mnoho povídek, které se v knize nachází a odehrávají se během druhé světové války. Čtením rozhodně neprohloupíte. The Last Necromancer, náhodně vybraná kniha na Amazonu. Skrývá se v ní zajímavý příběh s mýty dnešního světa. Wonder je kniha určená zejména dětem, jenže příběh Augusta zaujme leckterého dospělého stejně jako i teenagera. 

Nejlepší knižní hrdinové

Paní půlnoci (Temné lsti, #1) Případ ukradeného zubu (Jackaby, #2) Ve stínu černých ptáků Iced (Fever, #6)

Mám ráda hrdinky s prořízlou pusu a přesně taková je Emma ze série Temné lsti od Cassandry Clare. Emma má jasný cíl - najít vraha rodičů - a jde si tvrdě za ním. Porušování pravidel jí není cizí, a proto se často dostává do malérů. Jackaby je  podivuhodný detektiv, který řeší případy spojené s nadpřirozenem. I když je pro své okolí podivínem, je velmi úspěšný v tom co dělá. Marry Shelly Blacková je další hrdinkou, jež nejde s davem. Její příběh se odehrává za první světové války, kdy si nikdo není jistý, co bude dál. Ona je mladou vědkyní, což podědila po své matce. Je odvážná, statečná a nebojácná. Sérii Horečka u nás vydávalo nakladatelství Jota, jež po třech dílech ukončilo překlady pokračování. Iced je spíš doplňková kniha, která pojednává o mladičké Dani O'Mega. Dani neumí držet jazyk za zuby, nebojí se netvorů a ví, že je lepší než jakýkoliv obyčejný smrtelník. Líbí se mi její postoj ke světu a ta naivní nebojácnost, odhodlanost a vytrvalost. 

Nejlepší knižní pár

Happily ​Ever After by Kelly Oram Onyx (Lux, #2)

Ella a Brian se řadí k mým nejoblíbenějším párům. Happily ever after je pokračováním knihy Cender&Ella, kterou jsem četla již nesčetněkrát - co se týká druhého dílu, už nebyl tak dobrý. Jednou to stačilo. Onyx je též druhým dílem, hlavní pár Deamon a Katy má něco do sebe. Atraktivní mimozemšťan a knihomolka? Co víc si přát! Jennifer L. Armentrout je skvělá autorka a její knihy mám velmi ráda, tak doufám, že mě zbytek série Lux nezklame. 

Nejvíce creepy knihy 

Never Never (Never Never, #1) Parfém: Příběh vraha

Co byste dělali, kdyby jste se ocitli uprostřed hodiny a nevěděli kdo jste? Charlie a Silas jsou na tom stejně. Ani jeden z nich si nic nepamatuje a oba se snaží přijít na to, proč se jim něco takového děje. Never never je jednou z mých nejoblíbenějších knih od Colleen Hoover. Parfém; Příběh vraha pro mě byl výstřel do tmy. Nevěděla jsem, co od knihy očekávat, nakonec však byla mile překvapena. 

Nejhorší knihy

Another Shot at Love (What's Love???, #1) The Viking's Witch Chameleon (Supernaturals, #1)

Ugh. Myslela jsem si, že tuto kategorii letos vynechám. Bohužel se našlo pár knih, které se musím zařadit. Jednou z nich je Another shot at love. Námět je skvělý, dialogy mezi hlavními protagonisty též, jenže mě tahle kniha naprosto vytáčela, zejména vedlejší postavy, které pořád měli co říct k tomu, jak má hlavní hrdinka žít a s kým chodit. The Vikings Witch jsem ani nedočetla. Autorčin styl mě spíše uspával, nelíbilo se mi zpracování námětu a čekala jsem něco jiného. Jsem milovnicí Kelly Oram, miluji všechny její knihy! Tedy skoro... Chameleon je kniha, na kterou jsem se chystala dlouho, alle... to byla naprostá katastrofa. Přišlo mi, jako kdyby sama autorka nevěděla, co s příběhem a pořád měnila své záměry. K téhle sérii se zajisté už nevrátím. 

Největší knižní překvapení 

Buzíčci Ignited (Ignited, #1) Válka s Mloky

Buzíčky jsem měla doma už nějaký ten pátek - popravdě jsem se této kontroverzní knihy bála. Neměla jsem čeho. Jan Folný je skvělým autorem, kterému se povedlo mě rozesmát a dokonce i rozbrečet. Ingnited jsem si "zadarmo koupila" na Amazonu a popravdě jsem porušila ono nesuď knihu podle obalu. Ignited v sobě skrývala skvělý příběh, jenž jsem si užila a ráda bych se v letošním roce dostala i k ostatním dílům. Válka s mloky je klasika a pro mě symbolizuje povinnou četbu. K té po většinu času nahlížím dost skepticky, jenže Karel Čapek je prostě mistr svého umění. Vše, co jsem od něj četla se mi líbilo a Válka s mloky na tom nebyla jinak. 


A jak jste na tom v roce 2017 byli vy? 

2 komentáře:

  1. Skvělé shrnutí, opravdu jsi se na něm vyřádila :) Z tvého výběru jsem zatím nic nečetla, ale měla jsem v hledáčku Chameleona od Kelly Oram (taky miluju její knihy). No nakonec ho možná vynechám a radši si přečtu něco z tvého výběru těch nejlepších knih :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ella a Brian jsou skvělí...úplně jsi mě navnadila, abych si knihy přečetla znovu :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.