neděle 12. června 2016

Odvrácená tvář lásky | Neptej se na minulost a nepočítej s budoucností...



Neptej se na minulost a nepočítej s budoucností... Dvě jasně daná pravidla. Jak dlouho ale můžou fungovat v lásce? 

Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate, ale nakonec i on potlačí svoje zábrany. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně: on o lásku nestojí, ona na ni nemá čas, takže zůstanou jen u sexu. Jenže Tate brzy zjišťuje, že chce se záhadným, uzavřeným a posmutnělým Milesem prožít mnohem víc. Že chce porušit obě jeho pravidla: neptat se na minulost a nepočítat s budoucností.

Jenže Miles sám už si není jistý, jestli je dokáže dodržet. Protože láska je silnější než pravidla, sliby a odhodlání. I když její odvrácená tvář je tak děsivá…

Colleen Hoover si dobývá srdce čtenářů po celém světě - a věřte mi, daří se jí to na výbornou. O knize Ugly love, u nás v překladu Odvrácená tvář lásky, jsem toho mnohé slyšela. Většinou to byla samá chvála, a i když jsem se na knihu velmi těšila, její čtení jsem od vydání pořád posunovala dál. Jsem ráda, že jsem se do knihy konečně pustila, protože u Colleen je to na jistotu.

Tate Collins se stěhuje do apartmá ke svému bratrovi. Potřebuje se u něj na pár měsíců usadit, než se dokáže postavit na vlastní nohy. To, co opravdu nečeká je ožralý chlápek před dveřmi, kerý ji brání ve vstupu. Vyklube se z něj dobrý přítel jejího bratra, Miles. Nedobrovolně ho pustí do bytu a nechá ho uvelebit na gauči. Další z věcí, co ji šokují je jeho pláč... co se mu stalo? A proč ji oslovil Rachel? Jak by se v takové slaďárně dalo čekat, začne ji k němu něco táhnout. Oblíbí si ho i přes to, že je to studený čumák a očividně nemá o ženy zájem. O minulosti se nezmiňuje a Tate je zvědavá, co za tajemství dřímá v jeho srdci, že si kolem sebe dokázal postavit tak dobrou obranou zeď.

Přitiskl prsty k mému krku...  a pak mě zabil. 
Nebo políbil. Nevím, co z toho, protože výsledný pocit byl stejný. Jeho rty proti mým byly vším na světě. Byl to život a umírání a zrození, všechno najednou. 
Panebože. On mě líbá.

Líbí se mi, jak autorka na nic nečeká, a i hned hodí čtenáře do příběhu. Žádné zbytečné představování postav a monology, ve kterých je tolik informací, že si je všechny stejně čtenář nezapamatuje. Dalším ohromným plusem je autentičnost postav. Pokud se Colleen rozhodne, že danou postavu nebude mít nikdo rád, budiž splněno. V knize jsem si oblíbila opravu mnoho postav včetně ochranářského bratra Tate Corbina nebo Kapitána, postaršího pána v důchodu, který přivolává výtah obyvatelům mrakodrapu. A taktéž jsem si zamilovala Milese, jehož příběh mě doopravdy zničil.

Komu bych tuto knihu doporučila? Všem! Pokud nemáte rádi obyčejné románky a potrpíte si na trošku originálnější četbě, rozhodně dejte Colleen šanci. Přiznávám, většina knih je na jedno brdo - čtení je pro vás jako jízda na horské dráze a na konci se div neuculíte k smrti. Jelikož je léto  za rohem, rozhodně doporučuji jako odpočinkovou knihu k vodě nebo na výlety. (Každý knihomol si s sebou bere knihu všude, i když ví, že na čtení nebude čas. Co kdyby.)

Vydařený překlad má na svědomí Jana Jašová, které tím velmi děkuji za skvěle odvedou práci. Po designové stránce jsem velmi spokojená se všemi aspekty knihy. Líbí se mi obálka i celkové knižní zpracování, které je u všech knih z edice YOLI stejné. Zprvu jsem byla trochu zaražená s překladem názvu - ale v průběhu knihy, přesněji řečeno v jedné pasáži, kde se název titulu ocitl jsem si uvědomila, jak perfektně se ke knize hodí. 

Líbím se ti, Milesi Archere.

Colleen Hoover je bestsellerovou autorkou New York Times, jejíž romantické příběhy se těší obrovskému ohlasu čtenářů. V češtině autorce doposud vyšly knihy Bez naděje a Ztracená naděje, které jsou součástí úspěšné volné série HOPELESS, dále pak román Život jedna báseň ze série SLAMMED. Nový román Odvrácená tvář lásky (Ugly Love) zaujali filmové tvůrce a v produkci je již celovečerí film. Colleen žije v Texasu s manželem a třemi syny.

Kniha Odvrácená tvář lásky se četla jedním dechem. Jsou dvě možnosti, jak budete vnímat autorčinu tvorbu. Budete ji milovat nebo nenávidět. Jiná možnost není. Osobně si myslím, že je Collen skvělá autorka a zatím jsem ji u všech knih, co jsem od ní četla, sežrala všechno i s navijákem. Nezáleží, jak ohrané téma si zvolí, její zpracování mě dostane do kolen a knihu si zamiluji. Ode mne si Odvrácená tvář lásky odnáší, překvapivě, 5 hvězdiček.

Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz
Odvrácenou tvář lásky si můžete - MUSÍTE - zakoupit zde.

9 komentářů:

  1. Výborná recenze :) Na čtení této knihy se určitě chystám a teď se na ni ještě více těším :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super recenze, na knížku se také chystám a nemohu se dočkat :) Bude to můj první počin od Hooverové, tak jsem zvědavá, zda jí propadnu :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad nebude ani poslední! Série Hopeless je taktéž skvělá! :)
      Děkuji.

      Vymazat
  3. Colleen pochopitelně znám, ale ještě jsme neměla tu čest dostat se k žádné z jejích knih. Nicméně po téhle recenzi jsem dospěla k názoru, že bych s tím měla urychleně něco udělat.

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  4. Opravdu skvělá recenze! Colleen to prostě umí..:) Sama jsem knížku četla a u konce jsem byla z Milesova příběhu úplně paf! Šíleně moc se těším na film - Miles je naprosto k sežrání, ale Tate furt nikde - ale také na další autorčiny knížky..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, souhlasím! :D Na film se také moc těšim, Nick Bateman, který hraje Milese je fakt kus. Jen by mě zajímalo, kdy se tohoto snímku dočkáme :/.

      Vymazat
  5. Autorka je úžasná spisovatelka. Na knížku se šíleně těším a plánuji ji na léto. To budu mít klid a nikdo mě nebude ve čtení vyrušovat... doufám.

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.