pondělí 29. června 2015

RC recenze: Detektvi Michael Crow - Klauni

Detektiv Michael Crow - KlauniDetektiv Michael Crow
Klauni 
Ian Dachs
Fragment
Databáze knih 48% 

Když se začnou objevovat klauni, nemusí to ještě znamenat, že do města přijel cirkus...

Ulicemi New Yourku se plíží zákeřný vrah a číhá. Jeho motivy jsou nejasné, podpis děsivý. Na tváře brutálně zavražděných obětí maluje klaunské obličeje. Kolik přibude mrtvých, než mu detektiv Michael Crow a psycholožka Anne Sgawový přijdou na stopu? 

Oběti spojuje s Anne společná minulost. Je vrahem někdo, koho dobře zná? Může být příštím "klaunem" ona? 

Michale se pouští do vyšetřivání, ale nic není tak jednoduchá, jak se zdá. Chorobná mysl jeho protivnuíka je vynálétavý...

Detektivky nejsou mým šálkem kávy, ale jednou za čas mám chuť odbočit od oblíbených žánrů a přečíst si trochu něco jiného. Než jsem se do knihy Klauni pustila, dlouho jsem váhala. Čekala jsem průměrnou detektivku, u které se nebudu nudit a něčím mě mile překvapí. Tahle recenze má však jedno velké ALE

V NY se našla mrtvola. A ne jen tak ledajaká, její obličej byl pokryt make-upem, aby dotyčný vypadal jako klaun. Jak si s tímto zapeklitým případem poradí Michael Crow? Jeho přítelkyně, Anne má společnou minulost se zavražděnými, je možné, že právě ona je dalším terčem vraha? Pokud detektivové rychle nenajdou nějaké stopy, může to dopadnout opravdu zle

Na tváře brutálně zavražděných obětí maluje klaunské obličeje - přesně to se píše v anotaci a právě tato věta mi dala podnět k tomu, abych si knihu přečetla. Jenže oběti nejsou brutálně zabiti, tedy dle mého injekční stříkačka, jež způsobí rychlou smrt není zase tak brutální. Čekala jsem od autora trochu lepší popis míst činu a obětí

Naopak se mi líbilo, že autor přidal i pár scén, kde se vrah rozplýval nad svým dílem. Přišlo mi to strašně nechutné, ale pro knihu to bylo jen plusem. Do příběhu jsem se místy trochu zamotala a myslím si, že autor před sebou má ještě dlouho cestu. 

Obálka není špatná, celkem se mi líbí. Knihu bych doporučila těm, kterým nevadí průměrné detektivky. Celé rozuzlení příběhu pro mě nebylo nijak zvlášť zajímavé a nečekané, myslím si, že námět měl velký potenciál, ale autor nevyužil ani polovinu z něj. 

Sečteno a podtrženo. Nemyslím si, že pro mě kniha byla ztrátou času, čtení jsem si docela užila a dle mého jde opravdu hodně průměrnou knihu, která ničím nepřekvapí. Ale i tak dávám knize Detektiv Michael Crow - Klauni pěkné 3 hvězdičky. 

!Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Fragment. Knihu si můžete zakoupit zde

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.