úterý 12. března 2013

Deklarace smrti


Největší obrázek výrobku Deklarace smrtiNázev: Deklarace smrti
Série: Deklarace
Díl: 1#
Autorka: Gemma Malley
Nakladatelství:  Fragment
Rok vydání:  2013 (druhé vydání)
Počet stran: 256
Anotace:
 Velká Británie, rok 2140.
Život na Zemi se změnil od základů. Lidská civilizace už není ohrožena smrtelnými nemocemi, na které věda objevila léky. Nesmrtelnost však přináší i možná rizika - největším z nich je přelidnění. Proto byla přijata Deklarace - každý obyvatel může mít jen jedno dítě... Kdo zákony poruší, bude potrestán  Patnáctiletá Anna se narodila rodičům, kteří měli dvě děti. Nyní je označována za "Přebytečnou". Jaký život ji čeká? Dokáže se vyrovnat se svým osudem vyděděnce?


Můj názor:


je zakázáno mít víc než jedno dítě. Porušení tohoto pravidla se trestá vězením. PŘEBYTEČNÉ dítě bude rodičům odebráno a převychováno. Léky na nesmrtelnost jsou určeny pouze prvorozeným. Jen tito VYVOLENÍ mohou žít věčně…

Přebytečná Anna je v Grange Hall už od malička. Našli ji na půdě, když brečela a byla označena za Přebytečnou. Paní Pincentová má na starost všechny Přebytečné v Grange Hall a není to zrovna procházka růžovým sadem.  Nemají právo na svůj názor ani na svůj majetek. Jsou vychováváni jako Přebyteční, ale když budou pilní, můžou se stát Užitečnými a pomáhat Vyvoleným. Anna dostala deník a začala si do něj psát. Porušila tím hned dvě pravidla: nepřijímat dárky a nepsat si něco. Podle paní Pincentové je zbytečné aby se učili číst a psát, protože jsou to jenom zemský odpad, se kterým se tak i zachází.

Do Grange Hill přijel nový Přebytečný. Je starší a Annu zajímá, proč sem přijel až teď. Jmenuje se Petr a je často na samotce. Má svůj názor a nebojí se říct, to co si myslí.   Anna ho zajímá, ale ne kvůli vzhledu, nýbrž protože je tam, aby si ji odvezl. Tvrdí, že ona je Anna Coveyová a je Vyvolená, ne Přebytečná.  Chce s ní utéct a vzít ji za rodiči. Ona mu nevěří a snaží se mu vysvětlit jeho pozici.

Deklarace smrti je zajímavá dystopie, jejíž příběh vás zaujme. Nesmrtelnost je moje oblíbené téma a nápad s Přebytečnými se povedl. Podle mě to ale mohlo být víc strhující a napínavější. Ale na to, že dystopiím se vyhýbám velkým obloukem, protože budoucnost mě nijak neláká, se mi kniha líbila.
 Obálka prvního vydání Přebytečných se mi moc nelíbí a jsem ráda, že druhé vydání pozměnili. Líbí se mi to pozadí a font písma je také povedený.  Obálka Vám utkne v oku, protože její barevné sladění a kombinace provedení je Ú-Ž-A-S-N-Á.

Gemma Malley vystudovala filozofii a od malička milovala Angličtinu. Také byla v kapele, která jezdila různé tour po Francii, Japonsku a jejich album se umístilo v Indickém žebříčku. Když byla malá, milovala  Enida Blytona a C.S.Lewise. Má jednu kočku, kterou s manželem pojmenovali jako Lodger. Myslel si, že po pár měsících zmizí, ale už je to dlouholetý člen jejich rodiny. K napsání Deklarace ji inspiroval novinový článek, který pojednával o lécích, které by mohli v příštích letech prodloužit život.

Jestli si chcete přečíst zajímavý příběh z budoucnosti a nic moc od toho neočekáváte, Deklarace smrti je pro Vás to pravé.  Já jsem knihu četla tři dny a celkem se mi líbila. Konec byl pěkný a jsem zvědavá na další díly. Doufám, že to téma autorka víc rozvine a podaří se jí z toho udělat napínavý příběh plný nečekaných zvratů. Knize dávám 3,5 hvězdičky.



1. The DeclarationNejzajímavější jméno: Sargent. 
Nejoblíbenější postava:  Petr.
Nejméně oblíbená postava:  paní Pincentová. 
Humor:  Já se tedy  moc nesmála... 
Akce:  Ale jo. 
Napětí:  Ani ne :/ 
Láska:  Ano. 
Nuda:  Chvilkami. 
Překvapení:  Ne. 
Obálka:  Úžasná! 
Originalita:  Ano :) 
Konec:  Pěkný! 
Hodnocení:  3,5 z 5 hvězdiček.




Za poskytnutí  RC děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

Reakce:

5 komentářů:

  1. Kniha sa mi páčila, má dobrú tému 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se také líbila! Anglická obálka je nejhezčí. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hrozně mě zaujalo to téma. Asi si tu knížku přečtu, děkuju za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knížka se mi líbila :) Moje první dystopie. Právě díky této knížce jsem se dostala k dalším dystopiím.

    OdpovědětVymazat
  5. Hezká recenze, knížku si určitě přečtu.
    Poznámka: Enid Blyton(ová) je ONA, ne ON :D

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.