pondělí 17. prosince 2012

Dračí oči


Název: Dračí oči
Autor: Stephen King
Nakladatelství: Beta

Bylo nebylo... Pohádku plnou králů, královen a kouzelníků psal autor původně pouze pro svou dceru Naomi. Tatínkovy děsivé horory ji příliš nezajímaly, nebyl by to však Stephen King, kdyby se do vyprávění nevložil naplno se vším, co umí. Výsledkem je klasicky kingovský napínavý příběh, jehož hrdinové, byť pohádkově typizovaní, cítí skutečnou radost, bolest i strach, a mistrně stupňované napětí nedovolí knihu odložit do poslední stránky.




Můj názor:  

Ponořte se do světa kde je všechno možné... Zlí kouzelníci škodí všemu, co jim přijde do cesty a dobro vyhrává na zlem. Královna Saša byla neškodná do té doby než začala říkat nahlas svůj názor.. Zlému kouzelníkovi Flaggovi kazila jeho zlé úmysly a proto ji odstranil. Po ní tu zůstali jenom Petr, mladší bratr Tomáš a starý pošetilý král, který už byl na pokraji svých sil.


Il_570xn.362631751_p1v6_largeWow! Od Kinga jsem čekala nějaký horor u které ho mi bude projíždět mráz v zádech, ale pohádku? Ne, absolutně ne.  Nejdříve jsem byla udivená a knihu odložila na "lepší náladu" pak jsem se k ní znovu vrátila a opravdu mě to začalo bavit. Hlavního hrdinu Petra nebo-li následníka trůnu jsem si oblíbila. Měl sice spoustu hraček a matka mu umřela když byl malý, ale přesto si pamatoval její rady o dobrém vychování a řídil se jimi.

Flagg byl záporňák jak se patří. Žádné dobré úmysly a všem by škodil. Měl výhodu, že byl starý a zkušený však ten věk se na něm poznamenal. Petrovo mladší bratr Tomáš byl Flaggem oslepen a všechno šlo podle plánu. Byla zpáchána královražda a koho by z toho asi tak mohli obvinit? Samozřejmě Petra.

Arya_stark_game_of_thrones__a_song_of_ice_and_fire_by_teiiku-d4z8e8k_largeJestli od této knihy čekáte hororový příběh plný hrůzy jste na omylu. Tahle kniha vznikla díky Stephenovy dceři Naomi pro kterou tuhle knihu psal. Jí nebavili tatínkovi strašidelné horory a proč by jí měl on číst něco, co není jeho dílo, když má tak skvělí talent na psaní. Ráda se vracím ke starým časům a tahle pohádka, která se neobešla bez krále, vraždy a hádání se následovníků trůnu mi ty staré časy připomněla.


Petr  je uvězněn za královraždu a Flagg se usmívá, protože mu jeho plány vychází. Poštval Tomáše proti Petrovi a namluvil mu do hlavy spousty lží. On tomu uvěřil a nechal Petra na holičkách. Však v každé pohádce se zlu začnou plány nějak bořit a nic nevychází podle plánu. Tak to bylo i v téhle knize. Naivní občané, kteří si opravdu mysleli, že to spáchal on. Někteří mají podezření i na Flagga jenže svůj názor tají.


Kniha, která mě vzala za srdce a přivedla do časů, kdy pro mě pohádky s dobrým koncem byli vše. Knize dávám 4 hvězdičky a doufám, že narazím ještě na nějakou takovouhle knihu. Obálka není špatná líbí se mi zelený drak a celkově se obálka hodí ke knize. Obálce dávám 3 hvězdičky. 
Reakce:

0 komentářů:

Okomentovat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.